El dimecres 24 de novembre, a les 16.30 hores a la Sala Multiús d’Espaitec 2, tindrà lloc el taller «Innovació Col·laborativa», el qual impartirà Alfons Cornella, prestigiós consultor d’innovació empresarial i fundador d’ Infonomia. L’esdeveniment està organitzat per Espaitec i s’emmarca dins del cicle Recicla’t Espaitec.

El taller té com a objectiu principal oferir les claus de com la innovació col·laborativa, bé amb altres empreses o clients, es converteix en una font d’energia econòmica més enllà de la competència. Per a això es mostraran diversos exemples, tant nacionals com internacionals, d’aquesta mena de col·laboració. També es destacarà com la intersecció d’organitzacions estimula la generació d’innovació de manera sistemàtica. En àmbit empresarial, s’ha viscut durant un segle submergits en el paradigma de l’avantatge competitiu, i actualment emergeix la idea que també cal considerar l’avantatge col·laboratiu.

L’avantatge col·laboratiu s’ha desenvolupat en nombroses empreses de diferent forma, les que combinen els seus productes, interna o externament (hibridació de productes); i les companyies que combinen els seus coneixements; i les empreses que s’associen per a aprendre coordinadament de les seues experiències (un co-aprenentatge basat, per exemple, en millors pràctiques).

En la segona part de la sessió es realitzarà un debat entre els assistents i el ponent sobre com millorar la col·laboració en innovació, ajunte les metodologies i eines que existeixen per a això.

ALFONS CORNELLA

Alfons Cornella és fundador d’Infonomia i de l’Institute of Next, totes dues consultores de serveis d’innovació. Expert en innovació de grans multinacionals, ha dirigit més de 120 projectes d’innovació en tot tipus organitzacions i entitats, especialment, en el sector privat. Ha publicat 38 llibres, així com centenars d’articles breus sobre innovació, negocis i tecnologia, des de la perspectiva de la transformació de les organitzacions. Llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona, Màster of Science en Information Resources Management per la Syracuse University a Nova York, i amb un postgrau en Alta Direcció d’Empreses per ESADE Business School.

INNOBAR

En finalitzar la sessió, s’obrirà el primer InnoBar de 2021, activitat de networking beer com a punt de trobada cordial perquè empreses i emprenedors de diversos sectors de l’ecosistema innovador d’Espaitec puguen compartir el seu coneixement, experiències i crear noves oportunitats de negoci. En definitiva, afavorir trobades disteses i espontànies entre professionals del món empresarial i fomentar la identificació d’avantatges col·laboratius.

El cicle Recicla’t Espaitec és una iniciativa d’Espaitec amb l’objectiu de facilitar l’ampliació i la millora d’habilitats empresarials de les companyies vinculades al Parc, grups d’investigació de la Universitat Jaume I interessades a generar futures spin-offs, i del teixit empresarial de la província de Castelló. Aquesta iniciativa compta amb el suport de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana.

Per a assistir al taller la inscripció prèvia és obligatòria i serà assignada per rigorós ordre d’inscripció.

INSCRIPCIÓ