L’empresa Outcomes’10, instal·lada en Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I, reuneix experts en l’àmbit sanitari en una trobada virtual, el divendres 8 de maig a les 17 hores, en el qual s’abordarà com serà l’organització de la sanitat després de la crisi del coronavirus, l’aparició d’oportunitats de millora i la implementació del eSalud.

El webinar gratuït s’engloba dins del cicle Trobades Virtuals, que la companyia castellonenca proposa durant aquest període de confinament, i té com a títol, Com s’organitzarà la sanitat en el període post-COVID?. Participaran Gerardo Cajaraville, cap de Farmàcia Hospitalària de la Fundació Onkologikoa de Donosti, María Victoria Mateos, del Servei d’Hematologia de l’Hospital Clínic Universitari de Salamanca, Ángel Luis Guerrero, coordinador de la Unitat de Cefalees de l’Hospital Universitari de Valladolid, Fernando Rivera, cap Servei Oncologia Mèdica de l’Hospital Universitari Marqués de Valdecilla de Santander, i Luis Lizán, CEO de Outcomes’10; qui exercirà com a moderador.

El repte de la gestió sanitària després de la Covid-19

La crisi sanitària actual està suposant un enorme repte per a la societat en el seu conjunt, i en particular per al sistema de salut i els seus professionals. Més enllà de la resposta oferida als casos aguts en aquesta primera onada, preocupa especialment la nova realitat que pot esdevindre a curt, mitjà i llarg termini. La sanitat s’enfronta a diversos escenaris sobre els quals, hui dia, no es posseeix una guia adequada de funcionament. Es manca d’evidències, i no obstant això, sí que podem apuntar a alguns desafiaments que obligaran a oferir solucions especifiques.

Al nostre país, tenim els reptes de millorar els protocols de seguretat davant la gran quantitat de sanitaris infectats pel virus. També recuperar la confiança dels ciutadans, donada la preocupació que genera la pròpia infecció a l’hora de relacionar-se amb el sistema sanitari. Aquesta nova situació, crea una cruïlla en la qual, d’una banda, es tindrà una demanda d’atenció elevada i sostinguda en el temps, i per un altre, difícilment es podrà mantindre la mateixa organització de l’assistència que es gaudia anteriorment.

Cal destacar, que ha arribat el moment d’implementar decididament la eSalud, com per exemple, la utilització de la telemedicina i la dispensació domiciliària de medicaments; l’aprofitament dels sistemes d’informació per a predir, prioritzar i anticipar els recursos; el monitoratge de l’estat de salut per mitjà dels telèfons intel·ligents o ajustar les visites mèdiques a les necessitats reals del pacient i no a un calendari prefixat per endavant; la formació a distància dels sanitaris; i les relacions de la indústria farmacèutica amb els professionals.

Per a finalitzar, l’empresa Outcomes’10 és una consultora científica especialitzada en investigació de resultats en salut i farmacoeconomía, en la qual els seus serveis es basen en la concepció i desenvolupament de projectes d’investigació destinats a obtindre evidència útil en les etapes d’accés al mercat i d’ocupació, en la pràctica clínica habitual dels productes farmacèutics i de tecnologies sanitàries. Entre els serveis que ofereixen destaquen: modelització i accés al mercat, estudis observacionals, síntesis d’evidència, reunions científiques, comunicació científica i formació.

INSCRIPCIONS