La inscripció seguirà oberta fins a la jornada d’obertura del 10 de novembre on participarà Chema Alonso

Prop de 50 programadors, procedents sobretot de la Comunitat Valenciana, Catalunya i Aragó, participaran del dijous 10 al diumenge 13 de novembre de 2016 en la primera edició de Hackathon Castelló, que mantindrà oberta la seua inscripció fins a la jornada d’obertura, en la qual intervindrà per videoconferència el gurú de la ciberseguridad i chief data officer de Telefónica Chema Alonso. Així ho han destacat en roda de premsa aquest matí en l’edifici Espaitec 2 els impulsors de la trobada, Nayar Systems, IoTsens i Cuatroochenta, en la presentació que han realitzat acompanyats del diputat de Promoció Econòmica de la Diputació Provincial, Salva Aguilella, i el responsable d’Innovació i Projectes del Parc Tecnològic de la Universitat Jaume I, Juan Antonio Bertolín; que ho recolzen al costat del CEEI, la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de Castelló, Telefónica, Eleven Paths, Facsa, Kitchen Lab i Espacio Base.

«Hi havia certa incertesa per ser la primera vegada que s’organitza un esdeveniment d’aquestes característiques a Castelló, però confiàvem que la comunitat d’informàtics respondria i així ha sigut; estem satisfets pel ritme d’inscripcions a dos dies que arranquen les activitats i estem convençuts que serà el primer de molts Hackathones», ha explicat Sergio Aguado, CTO i soci fundador de Cuatroochenta, acompanyat de Miguel Ángel Royo i Alexis Nadal, CEOs de IoTsens i Nayar Systems, respectivament.

En aquesta línia, Alexis Nadal ha destacat que els estudiants i professionals de la programació s’han vist «estimulats pels quatre reptes» que planteja l’esdeveniment per a «posar a prova els seus coneixements de forma col·laborativa, per a compartir-los i aprendre dels altres». Els participants, que podran programar de forma individual o en grups de 2 a 5 integrants, hauran de triar entre els següents reptes: crear una app interactiva per a viatjar jugant, desenvolupar un videojoc space shooter utilitzant Unity i Photon, aplicar el sistema Nexus a missatgeria instantània entre màquines o dissenyar una solució per a un procés amb la tecnologia d’internet de les coses. Les millors propostes es repartiran 2.250€ en premis després de la valoració d’un jurat d’experts.

Per la seua banda, Miguel Ángel Royo ha posat l’accent en el «interès que ha despertat la completa programació del Hackathon en el sector de les noves tecnologies fora de Castelló, tant en l’àmbit privat com en l’universitari», la qual cosa està confirmant als impulsors les bones expectatives inicials malgrat tractar-se d’un esdeveniment molt especialitzat. El CEO de IoTsens ha explicat els punts més interessants de la programació, que va des de la taula redona d’obertura «Transformació digital: de Castelló al món» fins a tallers de creativitat.

Tant el responsable de Promoció Econòmica de la Diputació, Salva Aguilella, com Juan Antonio Bertolín d’Espaitec han explicat que el Hackathon demostra que Castelló compta amb un important ecosistema d’innovació i noves tecnologies, en el qual comença a funcionar amb fluïdesa la transferència de coneixement de la universitat a l’empresa privada. Un punt que s’evidencia en el propi Espaitec i en el CEEI, i que compta amb una avantguarda d’empreses que ja està donant els seus primers passos en ferm cap a la internacionalització, entre les quals es troben les tres impulsores de l’esdeveniment.

Mes informació  www.hackathoncastellon.com