L’objectiu del projecte, dirigit a estudiantat de 2n, 3r i 4t del grau de Disseny Industrial junt al alumnat del màster oficial en Disseny i Fabricació de l’UJI, és fabricar mitjançant impressió 3D un conjunt de caixes xicotetes de quimioteràpia per a xiquets i xiquetes en tractament oncològic

Espaitec llança l’UJI.>LAB Challenge «Kimibox», un projecte emmarcat dins del programa d’activitats d’UJI.>LAB i desenvolupat en col·laboració amb l’Hospital General Unviersitari de Castelló l’objectiu del qual és dissenyar i fabricar mitjançant impressió 3D un conjunt de caixes xicotetes de quimioteràpia per a xiquets i xiquetes en tractament oncològic, de manera que les bosses de tractament queden ocultes després d’elles i, a través dels seus dissenys, s’humanitze el procés de quimioteràpia. Aquesta iniciativa es desenvoluparà amb l’ajuda del FabLab, el laboratori de prototipado d’Espaitec.

L’UJI.>LAB Challenge «Kimibox» està dirigit al estudiantat de 2n, 3r i 4t del Grau de Disseny Industrial junt al alumnat del màster oficial en Disseny y Fabricació de la Universitat Jaume I, els qui actuaran com a solucionadors propiniendo possibles solucions i dissenys al llarg de diverses jornades de treball col·laboratiu.

Per a participar en el projecte la inscripció prèvia és obligatòria i el termini és del 28 de febrer al 8 de març. En l’activitat podran participar fins a 28 solucionadors i/o un màxim de 7 equips formats per 2 o 4 persones, per la qual cosa les places s’assignaran per ordre d’inscripció.

PROGRAMA

L’UJI.>LAB Challenge «Kimibox» s’organitzarà d’acord amb el següent calendari en un format híbrid i treball autònom:

ETAPA 1: Explorar la possible solució

• 11 de març (vesprada): Presentació, formació d’equips, Xarrada «Protecció Jurídica de les Idees» i després els Solvers poden començar a treballar.
  • 12 de març (demà): Desenvolupament de la idea conceptual pels Solvers i presentació (esquemàtica, esbossos, …) a l’HGUC de màxim 3 idees de Kimibox per equip per a seleccionar una d’elles.

ETAPA 2: Fase conceptual

• 14 al 31 de març: Execució de la idea per part dels Solvers. Treball autònom no presencial.1 d’abril (vesprada): Presentació i selecció de Kimibox
  • Del 4 al 13 d’abril: Fabricació de les Kimibox en el FabLab

ETAPA 3: Experimentar i prototipar

• 29 d’abril: Lliurament de Kimibox a l’HGUC i lliurament de premis

La posada en marxa del projecte UJI.>LAB ha sigut possible gràcies al finançament de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en la seua primera fase durant l’any 2019, i a l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI) en la segona fase des del 2020 fins a l’actualitat.

Per a qualsevol dubte o aclariment: ujilab@espaitec.uji.es / 964 387 332

INSCRIPCIÓ