El cicle Cuida’t Espaitec duc a terme una nova sessió sobre Mindfulness Executiu el dijous 8 d’abril, en la qual els participants van poder aprendre diverses habilitats per a augmentar considerablement la productivitat en l’àmbit laboral, entre altres qüestions, a gestionar millor les emocions, a organitzar i planificar les tasques diàries, i a mantindre l’atenció en les reunions de treball.

La sessió formativa, eminentment pràctica, va ser dirigida per  Jimmy Pons, amb més de 20 anys d’experiència en l’àmbit de l’emprenedoria, la innovació, la tecnologia i el coaching personal. Ha treballat en temes de qualitat amb l’ICTE, va ser director de Màrqueting de l’ITH. Ideòleg de Fiturtech i responsable Innovació en Destins Rumb. També és docent de l’EOI, EDEM, JSF Travel & Tourism, CETT en innovació, transformació digital i Mindfulness Executiu i intel·ligència emocional.

Pons va ressaltar que «el Mindfulness Executiu és molt més que aprendre a meditar per a fomentar la concentració o ser més empàtic millorant la comunicació amb els altres. En realitat el Mindfulness Executiu és un fil conductor capaç de relacionar diferents aspectes que estan canviant la manera de gestionar les empreses». Entre els quals destaquen:

• El lideratge conscient
  • Les tecnologies emocionals
  • La gestió del canvi
  • Productivitat i Procrastinació
  • La meditació com a eina de concentració
  • La intel·ligència emocional
  • El Màrqueting Human to Human
  • La creativitat i la innovació

Un altre dels conceptes que el ponent va introduir va ser l’Ikigai, paraula japonesa que significa la raó de viure o la raó de ser. Segons la cultura japonesa, tothom té un Ikigai i trobar-ho requereix una cerca en un mateix, profunda i sovint prolongada en el temps. Pons va animar als participants a introduir el mindfulness en la seua rutina diària, mentre es fan activitats tan comunes com prendre un café, dutxar-se, raspallar-se les dents i fins i tot en rentar els plats.

El cicle Cuida’t Espaitec és una iniciativa que té com a referència la salut i la cura de les persones que formen part de l’ecosistema innovador i tecnològic de la Universitat Jaume I i del teixit empresarial de la província de Castelló, el qual compta amb la col·laboració de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana.

PRESENTACIÓ