El pròxim 10 de novembre tindrà lloc el webinar Innotransfer Hàbitat Sostenible, coordinat per Espaitec i promogut per la Xarxa de Parcs Científics de la Comunitat Valenciana (RepCV). Innotransfer és una iniciativa multisectorial d’innovació oberta i gestió col·lectiva que té com a fi promoure la transferència de coneixement i tecnologia desenvolupada pels parcs de la Comunitat Valenciana a l’ecosistema empresarial del nostre territori en sectors econòmics clau per a nostra com són, a més d’Hàbitat Sostenible, Automoció i Mobilitat Sostenible, Agroalimentació, Salut i Tecnologies Habilitadores.

L’acció va més enllà d’una visió general sobre els materials utilitzats en la construcció o l’eficiència energètica. Pretén abordar a més la sostenibilitat del procés de fabricació dels materials, així com de la inclusió d’altres elements intrínsecs a l’interior d’habitatge o edificació, com són mobiliari, tèxtils o il·luminació. Elements que, a més d’estar elaborats amb materials sostenibles, juguen un important paper en la vida dels usuaris i que es fan cada vegada més visibles a través de la filosofia WELL. Materials i elements que són claus no sols per al benestar dels usuaris sinó per a minimitzar l’impacte en el canvi climàtic i contribuir a la sostenibilitat del planeta.

INNOTRANSFER HÀBITAT SOSTENIBLE

Innotransfer Hàbitat Sostenible està dirigit a empreses, instituts tecnològics i grups d’investigació. En ell s’abordaran els principals reptes i oportunitats a curt, mitjà i llarg termini en el sector, prestant-se especial atenció a les conclusions del Comité Estratègic d’Innovació Especialitzat en Hàbitat Sostenible de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI).

El webinar, que servirà com a jornada de dinamització i reflexió, analitzarà el futur de les ciutats resilients al canvi climàtic i l’hàbitat sostenible entenent tots dos conceptes com un procés d’economia circular de valor afegit. Un procés que comença amb una producció sostenible en el qual es busca reduir l’emissió de CO2 o reutilitzar materials i acaba amb el disseny i construcció d’hàbitats que, més enllà de ser eficients energèticament, busquen millorar la qualitat de vida i confort dels seus usuaris a través de l’arquitectura participativa.

Per a abordar l’àmplia temàtica que comprén l’hàbitat sostenible, en la jornada organitzada participaran institucions i empreses rellevants del sector com Cemex, Grupo Gimeno, Grupo Keraben i l’Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC). També participaran Isabel RodriguezMaribona , directora de Tecnologia en Tecnalia i vicepresidenta ECTP Presidium juntament amb les arquitectes Irene Reig i Blanca Pedrola que parlaran sobre arquitectura participativa i sostenible.

Després d’aquesta jornada de l’11 de novembre, s’obrirà un període perquè les empreses de la Comunitat Valenciana puguen plantejar els reptes concrets als quals s’enfronten en l’àmbit de l’hàbitat sostenible i perquè el personal investigador de les universitats públiques valencianes puguen aportar solucions a aquests reptes i necessitats. Això permetrà dur a terme un procés de «Matchmaking» entre empreses i personal investigador. Procés en el qual actuaran com a gestors del networking les cinc universitats públiques valencianes, els parcs científics, els instituts tecnològics REDIT i les associacions empresarials.

INSCRIPCIÓ