El cicle Cuida’t Espaitec, conjunt d’accions de formació i divulgació centrades en la salut i el benestar, va tindre el 27 d’abril una nova sessió en línia amb  Lina Granell, llicenciada en Farmàcia i graduada en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat de València, titulada «Healthy snacks per als teus desdejunis, berenars i entre hores».

En el taller en línia es va mostrar la gran ingesta de sucres afegits que solem introduir en el nostre organisme a través d’opcions ràpides i comunes com poden ser unes simples galetes, cereals o sucs industrials. Els assistents van poder pensar en la seua alimentació en aqueixos moments del dia en què, normalment, es compta amb menys temps, per a aprendre que un desdejuni o berenar, pot ser saludable i alhora adaptar-se a quasi qualsevol ritme laboral. Però, quins xicotets canvis podem fer per a anar deixant de costat els ultraprocessats? Coques o galetes casolanes d’avena, fruita, edulcorants naturals.

Granell va compartir amb els participants alternatives que són igual d’accessibles per a elaborar snacks saludables en l’entorn laboral, com per exemple, l’anomenada realfood o menjar real, que aporta més fibra, vitamines i compta amb més capacitat nutricional, assacia el nostre apetit. Alguns exemples que va aportar la ponent van ser canviar les papes fregides per fruita seca, les llepolies per fruita deshidratada, triar maduixes amb iogurt natural en lloc de nata i eliminar la brioixeria industrial i canviar-la per torrades amb formatge fresc i melmelada casolana o codony són xicotets passos per a rendir més i per a cuidar salut.

Espaitec continua amb la seua ferma aposta per enfortir el benestar i la salut del personal laboral de les seues empreses, afavorint un clima laboral positiu i productiu. Per a això, ha planificat un nou taller en línia per a les pròximes dates: el dimarts 25 de maig (Què oculten les etiquetes dels aliments?).

Les accions emmarcades en Cuida’t Espaitec, cicle de conferències i tallers destinat a les persones que formen part de l’ecosistema innovador i tecnològic de l’UJI i del teixit empresarial de Castelló, compten amb el suport de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana.

RECOMANACIÓ PESCAT

RESUM PRESENTACIÓ