SemanticBots, spin-off de la Universitat Jaume I experta en sistemes d’intel·ligència artificial i big data, i empresa vinculada a Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de l’UJI, ha participat en el II Congrés Internacional d’Accessibilitat en Destinacions Turístiques (DTI).

Aquest Congrés, TUR4all, vol donar a conéixer el model DTI per a abordar l’accessibilitat que resulta beneficiosa per als residents i els visitants. És un esdeveniment online dedicat a l’intercanvi de coneixements sobre la gestió i la promoció de l’accessibilitat entre gestors de destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana, destins de la Xarxa Espanyola de DTI i destins internacionals. L’objectiu d’aquest esdeveniment és generar i compartir coneixement que inspire i oferisca eines per a avançar en la implementació de l’accessibilitat dels territoris.

El Congrés està organitzat per Turisme Comunitat Valenciana, líder en la implantació del Model DTI a Espanya-, PREDIF -Plataforma Representativa Estatal de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica- i TUR4all. A més, compta amb la col·laboració de diferents associacions, destinacions turístiques, ponents i empreses nacionals i internacionals que treballen i promouen les bones pràctiques en el camp del turisme accessible.

En aquest congrés s’ha presentat el projecte “Assenyalem Els Ports”, un nou chatbot inclusiu, desenvolupat amb la plataforma SayOBO, implementat per a Turisme Morella i el desenvolupament de la qual ha sigut possible gràcies al treball realitzat per Creu Roja i al finançament d’Obra Social de la Fundació la Caixa i de l’Ajuntament de Morella. Aquest projecte es va poder iniciar gràcies a la connexió que sorgeix entre Creu Roja i SemanticBots a través de la plataforma ‘Maridaje Tecnológico’ creada per Espaitec.

“Maridaje Tecnológico” és una iniciativa d’Espaitec que facilita el plantejament de reptes tecnològics i innovadors per part de les organitzacions de la província de Castelló. Aquests reptes són resolts per solucions multidisciplinàries aportades per empreses ubicades en parcs científics i tecnològics d’Espanya.

SemanticBots va oferir la seua experiència i coneixements per a abordar el repte social i tecnològic que havia plantejat Creu Roja en la plataforma. L’empresa vol a més potenciar l’ús d’intel·ligència artificial per a fer costat als municipis d’entorns rurals facilitant la seua digitalització, en benefici dels turistes, ciutadans i empresaris locals.

SemanticBots en la seua participació, ha parlat dels chatbots turístics inclusius com són els projectes que va desenvolupar amb la seua plataforma SayOBO per als destins de Santa Pola i Vinaròs en col·laboració amb Invattur, Turisme Comunitat Valenciana i els departaments de turisme de tots dos municipis. L’empresa ha mostrat els beneficis que aquests chatbots proporcionen als turistes amb discapacitat i persones majors. Entre aquests beneficis s’enumeren la fàcil accessibilitat a la informació digital de les destinacions turístiques intel·ligents. i el valor que aquests chatbots inclusius poden aportar per a millorar l’experiència del turista en el destí i la seua major adaptació a les necessitats dels turistes.