La sessió tindrà lloc el 25 d’octubre, a les 9.00 hores, i serà impartit per l’expert en innovació Fran Chuan

Espaitec organitza el dimarts, 25 d’octubre, «Diferència entre innovar (a seques) i tindre una cultura de la innovació». La sessió s’emmarca dins del cicle Recicla’t Espaitec i serà impartida per l’expert en lideratge i cultura de la transformació en innovació, Fran Chuan.

La innovació està envoltada de mites. Som excel·lents classificant els tipus d’innovació i les seues aplicacions, però la gran pregunta és sempre per on començar? La resposta és simple si anem a l’essència del que és la innovació, innovació ve de nova acció i tota acció nova, sol nàixer d’una pregunta, ve seguida d’un procés imaginatiu i després de creativitat, creativitat, creativitat… per a aconseguir trobar una resposta innovadora al problema o necessitat al qual ens enfrontàvem. Però en quina cultura organitzativa s’estimula la curiositat, la imaginació i la creativitat? El normal és que tots els processos estiguen orientats a la productivitat i eficiència, és a dir, entorns en els quals disposem de dades. Però què passa quan no es disposen de dades, com passa amb tot el referit al futur. Per tot això, conéixer bé i amb detall la cultura de l’organització, les prioritats i actituds dels líders és determinant.

Durant la jornada es tindran en compte 4 passos (DACS) per a derrocar tots els mites sobre la innovació:

• Desmitificar la innovació per a acostar-la al nostre entorn i veure les seues aplicacions particulars.
  • Alinear què és i què representa per a cadascun de nosaltres com a individus i com a col·lectiu.
  • Concretar quins passos donar per a aconseguir canvis que generen nous resultats.
  • Sistematitzar, és a dir, com posar en ordre tot l’enumerat anteriorment perquè siga sostenible en el temps.

Sobre Fran Chuan

Fran Chuan és expert en lideratge i cultura de la transformació i innovació, innovation ecosystem coach, membre de consells, divulgador, escriptor i conferenciant. Com a soci fundador i director general de Dícere Global ha proporcionat consultoria professional a companyies com Airbus, Repsol, Thales, Gamesa, Celgene, Merck, Rittal, Reckitt Benckiser, Cimsa, Leroy Merlin, Amphos21, Ledesma, Bancolombia, Prosegur Perú, Hidral i Promigás.

El seu principal objectiu consisteix a acompanyar a les organitzacions en la seua transformació cultural per a obtindre resultats innovadors i fomentar la Cultura de la Innovació. Cofundador i president d’InnoQuotient, que ofereix la plataforma en línia basada en el qüestionari desenvolupat pels professors Rao i Weintraub en Babson (Boston). InnoQuotient és el diagnòstic que mesura que preparada està la cultura d’una organització per a ser innovadora. Amb més de 520 empreses i prop de 106.000 respostes, és cada vegada més l’eina d’avantguarda preferida per les companyies per als seus processos de qualificació i actualització.

D’altra banda, és Trusted Advisor d’Innovació en diverses companyies, membre de l’Advisory Board del Digital Future Society, programa del Mobile World Capital Barcelona per a potenciar, entres temes, els ODS de les Nacions Unides. També col·labora activament amb Babson a Boston, PAD al Perú, IESE a Espanya i Alemanya. Autor dels llibres Innovació 2.0 (2012), al costat del professor Jay Rao, i Autenticitat (2018).

Recicla’t Espaitec

El cicle Recicla’t Espaitec és una iniciativa d’Espaitec amb l’objectiu de facilitar l’ampliació i la millora d’habilitats empresarials de les companyies vinculades al Parc, grups d’investigació de la Universitat Jaume I interessades a generar futures spinoffs i teixit empresarial de la província de Castelló. Aquesta iniciativa compta amb el suport de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana.

Per a assistir a la sessió, que se celebrarà a la Sala Multiusos Espaitec 2, la inscripció prèvia és obligatòria. Es prega compromís d’assistència.

INSCRIPCIÓ