The European MIND (Marketing, Internationalisation & Development) Project

The MIND project is a training platform made up of educators, chambers of commerce, universities and companies which wish to develop and consolidate the capacities of the unemployed or recent graduates who are looking for their first job.

This project works on the following capacities:

Supporting SMES to define:
Strategies to identify the target market/country to explore its products
Methods to enter and be correctly positioned in relation to the competition in the target country
The most suitable communication strategies
Using appropriate tools to analyse the company’s internal and external setting, to evaluate market opportunities, to analyse competition, and to decide which strategies and tactics to use.

This initiative is in line with a European strategy called “Europe 2020 – A strategy for smart, sustainable and inclusive growth”, with the initiative “Europe 2020 – An agenda for new skills and jobs”, and also with the “Education and Training 2020” Programme (ET 2020).

Collaborating organisations and sponsors

This 2-year project is being carried out with the collaboration of the Salerno Chamber of Commerce (Italy), PRISM Consulting S.r.l. (Italy), FORMARE – Special Agency of the Milan Chamber of Commerce (Italy), the Barcelona Chamber of Commerce (Spain), the Athens Chamber of Commerce (Greece), the Lyon Chamber of Commerce (France), the Aydin Ticaret Borsasi Chamber of Commerce (Turkey), the Aydin Government (Turkey), The Andalusian Technology Institute (Spain) and the Hellenic American Union (Greece).

More info: http://mind.prismsrl.it/es/

The European MIND (Marketing, Internationalisation & Development) Project

Projecte europeu MIND (Marketing, Internationalization & Development)

El projecte MIND se centra una plataforma formativa constituïda entre educadors, cambres de comerç, universitats i empreses amb l’ànim de desenrotllar i consolidar les capacitats dels desempleats o acabats de graduar que busquen la primera ocupació.

A través d’aquest projecte es treballaren les capacitats següents:

Suportar a les PIMES en la definició de:
Estratègies per a identificar el mercat/país objectiu en el qual explorar els seus productes
Els mètodes d’entrada i correcte posicionament respecte a la competència en el país objectiu
Les estratègies més adequades de comunicació
Utilitzar les ferramentes adequades per a l’anàlisi de l’entorn intern i extern de l’empresa, per a avaluar les oportunitats del mercat, analitzar la competència i decidir quines estratègies i tàctiques per a utilitzar.

Aquesta iniciativa està en línia amb l’estratègia europea “Europe 2020 – A strategy for smart, sustainable and inclusivament growth”, amb la iniciativa “Europe 2020 – An agenda for new skills and jobs” i el programa “Education and Training 2020” (ET 2020)

Entitats col·laboradores i patrocinadores

Aquest projecte de dos anys de duració s’està duent a terme en col·laboració amb Cambra de Comerç de Salerno (Itàlia), PRISM Consulting S.r.l. (Itàlia), FORMARE – Agència especial de la Cambra de Comerç de Milà (Itàlia), Cambra de Comerç de Barcelona (Espanya), Cambra de Comerç d’Atenes (Grècia), Cambra de Comerç de Lió (França), Cambra de Comerç Aydin Ticaret Borsasi (Turquia), el govern d’Aydin (Turquia), el Instituto Andaluz de Tecnología (Espanya) i l’Hellenic American Union (Grècia).

Web del projecte

WEB FINANCIADA POR: