La Universitat Jaume I i l’Ajuntament de Sagunt organitzen una Jornada de Transferència el pròxim 10 de desembre, a les 9 hores, en el Centre Cultural Mario Monreal de la capital del Camp de Morvedre. Aquesta esdeveniment té com a principal objectiu que professionals d’empreses situades a la ciutat de Sagunt i grups d’investigadors de la Universitat Jaume I es coneguen i exploren possibilitats de col·laboració conjunta.

La Jornada s’emmarca dins del projecte Antenes de Transferència de Coneixement, dut a terme per la Fundació General de la Universitat Jaume I i finançat per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE).

Participants de la Jornada de Transferència

L’acte serà inaugurat per l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el vicerector d’Investigació i Transferència de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis. A continuació, el gerent de la Fundació General de la Universitat Jaume I, Juan Antonio Bertolín, exposarà la metodologia de l’esdeveniment i proporcionarà informació d’interés relativa a convocatòries d’ajudes públiques per a la I+D+i i la realització de doctorats en empreses, una fórmula que s’ha constatat eficaç per a contribuir a la competitivitat i internacionalització del teixit industrial, retindre el talent i situar als doctorands en condicions de desenvolupar projectes d’I+D+i en empreses. Els programes de doctorats en empresa fomenten el desenvolupament de projectes d’investigació estratègics dins de l’àmbit empresarial.

Cal destacar, que empreses de la ciutat de Sagunt, com Pilkington, Climalife, Gonvarri o Format 3D, mantindran reunions de 30 minuts amb grups d’investigadors de la Universitat Jaume I de diverses àrees de coneixement, com a Enginyeria de Fabricació, Enginyeria de Disseny, Electricitat i Electrònica, Refrigeració, Transferència de Calor, Fluids Multifásics o Riscos Ambientals i Laborals.