En el matí del dimecres 10 de juny es va celebrar la Jornada d’Innovació i Tecnologia: I Trobada Virtual organitzada per l’Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I. La jornada ha sigut inaugurada per Jesús Lancis, vicerector d’Investigació i Transferència de l’UJI, Ismael Rodrigo, director de la Oficina de Cooperación en Investigación y Desarrollo Tecnológico (OCIT) junt a Juan Antonio Bertolín, director d’Espaitec.

En l’acte d’inauguració els assistents van poder conéixer de prop casos d’èxit sorgits de les sinergies entre empreses i grups d’investigació UJI, gràcies a la intervenció de Vicente Sanz, investigador de l’Institut de Tecnologia Ceràmica i Javier Muñoz, Purchasing and Development Manager en l’empresa vinacorí Lamidecor.

Les empreses d’Espaitec han pogut mantindre trobades bilaterals amb grups d’investigació de la Universitat Jaume I, amb l’objectius de generar col·laboracions conjuntes que desemboquen en solucions innovadores i tecnològica, donant resposta als reptes que planteja la situació actual que estem vivint.

Participants en la I Trobada Virtual

En la jornada han participat les empreses d’Espaitec: 4TIC, ACTUALMED, FOODRATION4ALL, CIDET, I-CARE, INNOVA MAQUINARIA, NAYAR SYSTEMS, PRADES MOVIMENTO DE TIERRAS, SEMANTICBOTS i THE LOGIC VALUE. Empreses que desenvolupen la seua activitat innovadora en diferents àmbits d’actuació: blockchain, e-learning, impacte social, ciències de la salut, indústria 4.0, chatbots i nanotecnologia. I amb les quals prèviament s’havien reunit les tècnics del projecte per a conéixer de prop la seua activitat, els serveis que presten, productes que ofereixen, així com les reptes que planteja el sector en el treball per a poder localitzar als grups d’investigació que poden donar resposta a les seues inquietuds.

Quant als grups d’investigació UJI, han participat en la jornada els grups de IMK – Innovació en Màrqueting, IDOCE – Innovació, Desenvolupament i Avaluació de Competències en Educació, SOCIAL INNOVA – Innovació Social i Desenvolupament Humà / IIDL, GIANT – Research Group On Machine Learning For Smart Enviroments, GROC – UJI Grup de Recerca d’Òptica, FYS – Fotoquímica i Sensors, GEOTEC – Geospatial Technologies Research Group, FACES – Finance, Accounting and Economics Social Dimensions, IRIS – Integració i Reingeniría de Sistemes, TECASOS – Technology, Quality and Sustainability in Construction, Riscos Ambientals i Laborals, Polímers i Materials Avançats i INIT – Institut de Noves Tecnologies de la Imatge.

Cal destacar que aquest format ja es va utilitzar l’any passat, encara que en modalitat presencial en les jornades celebrades en les localitats de Sagunt i Vinaròs, municipis en els quals l’UJI compta amb seus i en els quals les jornades de transferència van aconseguir un important èxit en celebrar-se més de 50 trobades entre empreses i grups d’investigació UJI. La situació actual derivada de la pandèmia ha obligat a redissenyar el format perquè la jornada fora en format virtual.

Un disseny de la jornada que ha permés que les 10 empreses participants en aquesta edició, així com els 12 grups de grups d’investigació i els tècnics assistents, es reuniren en un acte d’obertura situat en una sala principal per a després dividir-se en diferents breakup sessions, en les quals grups i empreses van poder tractar els assumptes d’interés de forma personalitzada.

Un format virtual de trobades bilaterals, que a més de permetre als tècnics continuar treballant amb el projecte malgrat les dificultats, ha servit per a testar aquesta modalitat i en el cas que les mesures d’aïllament social es prolonguen en el temps, es poguera aplicar també en les jornades que està previst organitzar per segon any consecutiu amb les empreses de Sagunt i Vinaròs.

La Jornada d’Innovació i Tecnologia: I Trobada Virtual s’emmarca dins del Projecte Antenes de Transferència del Coneixement, que enguany compta amb el finançament de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI).