Espaitec, el Parc Científic i Tecnològic de l’UJI, fomenta les vocacions STEM

La primera jornada del projecte Ciència i Tecnologia en femení, impulsat per l’Associació de Parcs Científics i Tecnològics d’Espanya (APTE), i en el qual participa Espaitec, ha començat hui dijous 8 d’octubre a les 9 hores amb la presentació del programa per part d’Eva Alcón Soler, rectora de la Universitat Jaume I, als instituts participants. En el projecte participen estudiants de l’IES Penyagolosa i del Mater Dei de Castelló de la Plana que assisteixen de manera virtual a la jornada en la qual s’ha realitzat una aposta per formats digitals per a adaptar-se a les circumstàncies actuals.

Posteriorment, s’ha realitzat la connexió simultaneja de tots els instituts espanyols participants a través de la web del projecte per a assistir en directe a la retransmissió emesa des del Parc Tecnolóxico de Galícia. La retransmissió, que ha començat amb una breu presentació per part de Felipe Romera, president d’APTE, ha continuat amb un gran espectacle de ciència per als estudiants. A través d’una proposta fresca i carregada d’humor, els divulgadors científics s’han aproximat a la problemàtica del foment de les vocacions científic-tecnològiques entre les xiques i els aspectes que generen un dèficit d’estudiants universitàries en aquests àmbits. Per a això, s’han trencat rols i estereotips, s’han aproximat a moments estel·lars de la ciència protagonitzats per científiques i s’han realitzat experiments amb gran visibilitat per a aquest col·lectiu.

Els divulgadors científics han finalitzat la jornada amb una visita virtual per l’exposició «Dones que van canviar el món», en la qual es mostren exemples de grans dones de la història de la ciència i la tecnologia que han aconseguit grans assoliments per a la humanitat i la guia Què vull ser de major? Aquesta guia recopila informació sobre l’aplicació en el camp laboral de les carreres científiques i tecnològiques existents, amb ella es pretén que els estudiants tinguen una visió més àmplia sobre les possibles eixides professionals que poden oferir-los els estudis de ciència i tecnologia i que tant xiques i xics ajuden al foment de vocacions STEM femenines a través d’un canvi que ajude les dones a fomentar el seu interés per la ciència.

En pròximes jornades, els instituts treballaran perfils de dones pròximes al seu entorn, en el cas de Castelló s’analitzaran els perfils de tecnòlogues rellevants de la Universitat Jaume I com Gladys Mínguez, del Grup d’Investigació en Òptica de l’UJI i Amelia Simó, directora de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals. Per part d’Espaitec participen Susana Aceituno de l’empresa Outcomes’10 i Inma Solís de l’empresa Biòtica Bioquímica Analítica, totes dues empreses instal·lades al propi Parc Científic.

The first session of the project “Ciencia y Tecnología en Femenino”, promoted by the Association of Science and Technology Parks of Spain (APTE), and in which Espaitec participates, has begun today Thursday, October 8 at 9 am with the presentation of the programme by Eva Alcón Soler, rector of the Universitat Jaume I, to the participating secondary schools. In the project participate students from IES Penyagolosa and Mater Dei in Castelló de la Plana who attended virtually to the session in which a commitment to digital formats to adapt to current circumstances has been made.

Website of the project

WEB FINANCIADA POR: