Espaitec organitza un hackató d’usabilitat de productes digitals d’empreses de la Comunitat Valenciana els dies 10, 11 i 12 de març

El hackató, denominat UX Challenge, en format virtual a causa de l’actual crisi sanitària, és una iniciativa desenvolupada sota el projecte europeu H2020 200SMEChallenge, en el qual també intervenen com a socis el Hub Innovazione de Trentino (HIT) i Fondazione Bruno Kessler d’Itàlia, el Steinbeis-Europa Zentrum d’Alemanya, el Dansk Design Centre de Dinamarca, el Lithuanian Innovation Center de Lituània, el Tehnopol d’Estònia i el Business Oulu de Finlàndia, entitats que posaran en marxa els seus propis hackatons d’usabilitat amb les petites i mitjanes empreses de la seua àrea d’influència.

Per a dur a terme aquesta experiència, de les més de 30 organitzacions de la Comunitat Valenciana que es van presentar candidates a la iniciativa, el consorci europeu va seleccionar huit candidatures. En aquesta primera edició UX Challenge que es realitza en Espaitec les candidatures seleccionades han sigut Pixel Ingeniería, TheJOKFUN, Rumbo Directo, Waima Technologies, Bitcoinforme, Brainbond Ingeniería Informática, Resertours i FaytheConsulting.

En el hackató participa alumnat de la Universitat Jaume I i estudiantat de cicles tecnològics de l’IES Caminàs de Castelló que actuaran com a solucionadors (solvers) conformant equips multidisciplinaris. Durant tres intensos dies, els diferents equips de UX CHallenge aplicaran una variant de la metodologia Design Sprint de Google per a analitzar el grau d’amigabilidad de les aplicacions seleccionades i proposaran millores a la usabilitat dels huit productes digitals seleccionats, parant atenció al disseny i facilitat d’interacció amb aquests productes que seran validades per usuaris reals (testers).

L’últim dia del hackató es presentaran els resultats obtinguts per cadascun dels equips a les empreses participants, així com una presentació final de tots els equips en la qual les tres millors dinàmiques de treball seran premiades a través d’un procés de votació virtual. Tot aquest procés serà tutoritzat per mentors especialitzats de SECOT Castelló que ajudaran els equips a aconseguir l’objectiu de UX Challenge.

Espaitec, a partir de les lliçons apreses en aquesta primera edició, continuarà amb l’organització de futurs hackatons d’usabilitat per a donar l’oportunitat al teixit empresarial de la província de Castelló de millorar els seus productes digitals.