Espaitec, Parc Científic i Tecnològic a través del Vicerectorat d’Investigació i Transferència al costat de la Universitat Jaume I, ha posat a la disposició de les autoritats sanitàries de la Generalitat Valenciana tot l’equipament del seu FabLab (equips d’impressió 3D, talladores làser, fresadores), per a la fabricació de peces per a pantalles facials, màscares i automatització de sistemes de respiració manual.

Des del FabLab, el laboratori de prototipatge de la Universitat Jaume I, s’estan realitzant els protocols d’actuació i testant també els primers dissenys Open Source (codi obert). Al seu torn s’està a l’espera de conéixer els mecanismes oficials, per part de les autoritats sanitàries, i així procedir amb la fabricació i lliurament dels materials per a la lluita contra el COVID-19.

Cal destacar, que el FabLab, forma part del projecte UJI.>LAB, el qual s’inclou dins dels projectes innovadors de Espaitec i ha sigut finançat per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE).

Espaitec col·labora amb Hackerspace en la iniciativa CoronavirusMakers

Espaitec col·labora amb l’associació universitària Hackerspace, en una iniciativa innovadora, liderada per la comunitat CoronavirusMakers, a nivell nacional, que persegueix l’objectiu de produir equips de protecció i material per a equipament sanitari, a través de la impressió 3D i amb dissenys Open Source.

L’associació universitària Hackerspace, instal·lada en Espaitec, desenvolupa projectes de caràcter tecnològic juntament amb activitats en l’àmbit de l’electrònica, robòtica, impressió 3D i drons. També realitzen accions relacionades amb la difusió de la ciència i la tecnologia, promovent la utilització de programari i maquinari lliure.

D’altra banda, la iniciativa CoronavirusMakers, és una xarxa de col·laboradors de tota Espanya que s’ha creat per a produir equips de protecció i material perquè el personal sanitari i altres treballadors que estan exposats al COVID-19, estiguen protegits i puguen exercir la seua labor amb major seguretat. Els CoronaMakers, com es fan cridar, han començat fabricant pantalles protectores pensades per als professionals que estan en contacte directe amb els infectats pel virus.

El projecte CoronavirusMakers s’ha estés per totes les comunitats autònomes i on, per equips, s’organitzen per a gestionar la creació i logística de productes d’utilitat per al personal sanitari enfront del coronavirus, que després distribueixen pels principals centres hospitalaris.

En la xarxa de col·laboradors figuren mèdics, enginyers, dissenyadors, associacions d’estudiants, professors o infermers, però també institucions com a escoles o empreses que han posat a la disposició d’aquesta iniciativa la seua maquinària d’impressió.