Les firmes seleccionades pertanyen a nou municipis de la província: Morella, la Pobla de Benifassà, la Torre d’en Besora, Vilafranca, Cabanes, Vila-real, Segorbe, Jérica i Castelló de la Plana

Espaitec ha presentat a les dotze firmes seleccionades per a participar en la desena edició de Castellón Global Program, el programa d’acceleració i creixement empresarial dirigit a empreses de la província organitzat pel Parc en col·laboració amb la Diputació de Castelló. A més, durant la presentació també ha participat l’equip de mentorització i formació que acompanyarà a les empreses en l’actual edició, format per 12 persones expertes que cobreixen els 360é de les disciplines vinculades a la cadena de valor de negoci.

Durant la sessió, el diputat provincial de Promoció Econòmica, Ocupació i Internacionalització, Pau Ferrando, ha destacat la «valentia de les empreses participants en el programa pel seu interés per a continuar coneixent i per a fer créixer la idea de negoci. Des de les institucions públiques, com a motor econòmic, hem d’invertir en transferència per a donar impuls a persones emprenedores que volen dinamitzar l’economia i generar llocs de treball de qualitat a la província».

Per part seua, el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica de l’UJI, David Cabedo, ha subratllat «l’oportunitat que el programa ofereix a les empreses que participen d’integrar-se en un ecosistema, com és el del Parc, del qual formen part organitzacions que treballen amb les tecnologies més avançades en aquests moments. Addicionalment, a través d’Espaitec, les empreses de Castellón Global Program poden interactuar amb grups d’investigació de totes les disciplines i àrees de coneixement, els quals estan cridats a ser els socis clau en el desenvolupament de projectes innovadors. El fet que el programa arribe a la seua desena edició i que pel mateix hagen passat 86 empreses, ha assegurat el vicerector, constitueix un exemple de l’efectivitat de la col·laboració entre les dues institucions, Diputació i Universitat, en l’àmbit de la innovació empresarial».

A més, el director d’Espaitec i gerent de la Fundació General de l’UJI, Juan Antonio Bertolín ha ressaltat «el procés de consolidació d’un programa com Castellón Global Program, dissenyat i dirigit exclusivament a empreses de la nostra província, amb l’objectiu d’acompanyar-los en el procés de creixement i acceleració incorporant els elements suficients per a innovar en productes i/o serveis. Des d’Espaitec i, gràcies a la Diputació de Castelló i als professionals de l’equip docent i mentor, considerem necessari l’esforç que s’ha realitzat al llarg d’aquests deu anys per a posicionar a la província de Castelló en l’ecosistema d’innovació de la Comunitat Valenciana».

Empreses de la desena edició

Una de les principals novetats de la desena edició és que, a causa de l’elevat nombre d’inscripcions rebudes en les últimes edicions, el nombre d’empreses seleccionades ha augmentat, passant de nou a dotze. En aquest sentit, set companyies són de recent creació:

D’altra banda, cinc són empreses consolidades en cerca d’innovació:

A més, les empreses seleccionades pertanyen a huit sectors d’activitat diferents i se situen en nou municipis de la província: Morella, la Pobla de Benifassà, la Torre d’en Besora, Vilafranca, Cabanes, Vila-real, Segorbe, Jérica i Castelló de la Plana

Castellón Global Program

Castellón Global Program és una iniciativa dirigida a empreses de Castelló la finalitat de la qual és millorar la capacitat de creixement i la competitivitat del teixit empresarial provincial, injectant innovació i nous processos en l’activitat diària de les empreses participants. Per a això, el programa ofereix formació especialitzada i mentorització personalitzada de manera gratuïta tenint en compte les necessitats específiques de les empreses participants.