La quarta edició del programa d’emprenedoria social «UJI Emprèn OnSocial» ha sumat un nou projecte que rebrà ajuda destinada per a la creació d’una startup social.

El projecte Último Adiós, de l’estudiant de Finances i Comptabilitat Miguel Porcar, s’incorpora com a guanyador en el programa d’emprenedoria social «UJI Emprèn OnSocial» juntament ambel projecte Biocats que ja havia sigut premiat en aquesta edició. Tots dos projectes són dues iniciatives que tenen com a objectiu generar un impacte positiu en la societat. Amb la suma d’aquestes 2 empreses, ja són huit les startups creades a l’empara del programa de creació d’empreses sostenibles des de 2018.

Cadascuna de les dues iniciatives ha rebut una ajuda de 10.000 euros gràcies al conveni subscrit entre la Universitat Jaume I i el Banco Santander, a través de Santander Universidades, per a constituir empresa i continuar desenvolupant i consolidant el seu projecte empresarial. Tots dos projectes han comptat , en el seu desenvolupament, amb la mentorització de SECOT Castelló i es vincularan a Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I.

Último Adiós: Plataforma per a superar el duel

Último Adiós és una iniciativa liderada per Miguel Porcar, alumne del Grau de Finances i Comptabilitat de l’UJI. Es tracta d’una plataforma, destinada a ajudar a les persones en el moment més dur de la seua vida després de la pèrdua d’un familiar o amic, que aglutina a psicòlegs especialitzats i que compta amb un blog amb informació i vídeos per a contractar el millor psicòleg que s’adapta a les seues necessitats.

Biocats: promotora de cases ecològiques

Biocats és un projecte promogut per María Silvana Catasus, graduada en Arquitectura Tècnica per la Universitat Jaume I. Aquesta iniciativa té com a principal objectiu crear una urbanització de cases modulars bioclimàtiques realitzades amb materials ecològics per a una zona urbana de Castelló. La urbanització comptarà amb zones comunes en les quals poder cultivar aliments i tindre espais d’oci per als seus residents. El públic objectiu al qual es dirigirà Biocats són joves amb consciència mediambiental.

«UJI Emprèn OnSocial», un programa d’emprenedoria social que aquest curs celebra la cinquena edició

El programa institucional d’emprenedoria de la Universitat Jaume I «UJI Emprèn OnSocial» (UEOS) està promogut conjuntament pels vicerectorats d’estudiantat i compromís social i d’investigació i transferència, concretament a través de la Càtedra INCREA i de la Fundació General de la Universitat Jaume I, entitat gestora d’Espaitec Parc Cientific i Tecnològic de l’UJI i compta amb la col·laboració de SECOT Castelló.

Al llarg de les seues 5 edicions, un total de 82 projectes emprenedors promoguts per alumnat UJI, personal d’administració i serveis, personal docent i investigador i Alumni SAUJI han sigut seleccionats per a participar en les sessions de formació i mentorización del programa que actualment es troba immers en la cinquena edició.

El programa, des dels seus inicis fins a l’actualitat, ha possibilitat la creació de huit noves empreses compromeses amb la sostenibilitat, l’impacte social i mediambiental de l’activitat econòmica a la província de Castelló.

Aquest programa es realitza amb el suport de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i el Banco Santander, a través de Santander Universidades.