L’empresa Semanticbots, vinculada a Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I, ha desenvolupat un chatbot inclusiu per a turisme de Santa Pola i Vinaròs, utilitzant per a això la seua plataforma de tecnologia SayOBO. El pilot treballarà inicialment en castellà, per a després poder incorporar la seua capacitat de resposta en altres idiomes, tractant-se d’un chatbot multi-idioma basat en la tecnologia pròpia de la companyia.

El chatbot, anomenat Paula i Joana, inclou respostes a un bon número preguntes treballades conjuntament amb els tècnics de turisme de Santa Pola i Vinaròs, Invattur i l’equip tècnic de SemanticBots, relacionades amb turisme accessible, el municipi, els seus monuments, els seus serveis i sobre les mesures de seguretat del turisme enfront del coronavirus. Aquesta informació s’anirà adaptant i millorant perquè cada vegada el chatbot puga donar major cobertura a les necessitats d’informació dels turistes que visiten aquestes dues localitats. Quantes més persones interactuen amb el chatbot l’índex de respostes correctes anirà augmentant, ja que el chatbot requereix un temps d’entrenament per a anar millorant les seues funcions.

La presentació de Paula i Joana com chatbot inclusiu de turisme per a Santa Pola i Vinaròs coincideix amb la presentació del Pla Estratègic de Turisme 2020-2025 de la Comunitat Valenciana per part de Turisme. El desenvolupament i instal·lació d’aquest sistema basat en intel·ligència artificial per part de tots dos municipis amb el suport d’Invattur, és una aposta clara a la innovació i turisme inclusius. Aquesta tecnologia és important per a tota la societat i prova d’això és la creació de l’Estratègia Valenciana d’Intel·ligència Artificial, presentada al desembre de 2019.

SemanticBots, és una empresa de base tecnològica castellonenca formada per professorat i personal investigador del grup Temporal Knowledge Bases Group (TKBG) de la Universitat Jaume I, que ha desenvolupat el primer chatbot inclusiu adaptat a persones amb problemes de visió i persones majors. SayOBO ha sigut desenvolupat a partir d’una plataforma pròpia de la companyia, amb l’objectiu de facilitar i millorar l’accés a la informació i als tràmits digitals a la societat.