Aquest dimarts a 10 de desembre, s’ha celebrat la Jornada de Transferència Universitat Jaume IAjuntament de Sagunt en el Centre Cultural Mario Monreal de la capital del Camp de Morvedre. L’esdeveniment ha tingut un gran acolliment, tant per part dels professionals de l’empreses saguntines com per part dels grups d’investigació de l’UJI. L’objectiu principal de l’esdeveniment ha sigut dur a terme reunions durant tot el matí entre, professionals d’empreses del municipi i grups d’investigadors de la Universitat Jaume I, amb la finalitat de conéixer-se i explorar possibilitats de col·laboració.

L’acte s’ha iniciat amb la presentació de la Jornada de Transferència a càrrec de l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, al costat del vicerector d’Investigació i Transferència de l’UJI, Jesús Lancis, i al gerent de la Fundació General de l’UJI, Juan Antonio Bertolín. També han estat presents el regidor d’Educació, José Manuel Tarazona, i la regidora de Promoció Econòmica, María José Carrera. Aquesta jornada s’ha emmarcat en el projecte Antenes de Transferència de Coneixement dut a terme per la Fundació General de l’UJI i finançat per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE).

Àrees de Coneixement que s’han tractat en les trobades bilaterals

Finalment, després d’haver sigut inaugurada la Jornada, s’ha donat pas als diferents networkings (treballs en xarxa i reunions bilaterals entre els professionals de les empreses i els grups d’investigació). Les temàtiques que s’han tractat, han sigut per exemple, el maneig integrat de Plagues Agrícoles, Bioquímica i Biotecnologia, Ceràmica, Vidre i Nanotecnologia, Enginyera de Fabricació, Enginyeria de Disseny, Enginyeria de Residus, Electricitat, Electrònica i Automàtica, Refrigeració i Climatització, Transferències de Calor, Fred i Electricitat, Fluids Multifásics, Química de l’Estat Sòlid, Riscos Ambientals i Laborals, Reingeniería de Processos i Digitalització Empresarial.