Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I, presentarà dilluns que ve 18 de novembre a les 9h en l’edifici Espaitec 1 el projecte Mapa Tecnològic de la província de Castelló. Aquest té com a objectiu principal identificar i donar visibilitat a les empreses de base tecnològica i innovadora de la província de Castelló.

Els Mapes Tecnològics són un mecanisme útil per a visualitzar l’estat de la tecnologia en un àmbit, sector o àrea geogràfica determinada i identificar oportunitats de millora continuada. La seua representació permet, d’una banda, identificar les tecnologies implementades, la detecció de línies recents en investigació o tecnologies emergents i, d’altra banda, detectar les necessitats tecnològiques en el món empresarial. Per tant, és el primer pas per a assegurar la competitivitat de les empreses en el futur, facilitant els processos de col·laboració entre les pròpies empreses i entre aquestes i els grups d’investigació per a obrir la porta a futurs projectes d’I+D+i.

La província de Castelló no disposa d’un mapa tecnològic, malgrat comptar amb nombroses empreses de caràcter tecnològic i innovador, per la qual cosa considerem necessària el seu disseny i implementació. Addicionalment es vincularà l’activitat de cada empresa amb les prioritats de l´Estratègia d’Especialització Intel·ligent (S3) de la Comunitat Valenciana (RIS3CV). Els huit sectors a valorar són: TIC, Serveis Innovadors, Biotecnologia i Salut, Materials, Òptica i Nano, Energia i Medi Ambient, Màrqueting, Tecnologies Industrials i Tecnologies Socials.

L’objectiu del projecte és establir la metodologia i dur a terme l’elaboració del Mapa Tecnològic de la Província de Castelló, fent partícips i involucrant al major nombre d’empreses castellonenques de caràcter innovador i tecnològic situades en tot el territori i les oportunitats de col·laboració entre aquestes i la resta de l’ecosistema innovador de la província coordinat des del Espaitec, Parc Científic Tecnològic de la Universitat Jaume I.

Finalment, informar que per motius d’organització, l’aforament és limitat i és necessària la inscripció per a aquest acte. Les inscripcions poden realitzar-se fins al divendres 15 de novembre en https://forms.gle/WzBXGzmDYxxQnRXZ6

-> DESCARREGA EL PROGRAMA <-