L’empresa castellonenca Nayar Systems, enginyeria de telecomunicacions vinculada virtualment a Espaitec, i la Fundació ONCE han signat un conveni de col·laboració amb la finalitat d’instrumentar mesures i promoure iniciatives que afavorisquen la plena i efectiva inclusió i normalització social de les persones amb discapacitat. Aquestes actuacions portaran a la consecució de l’accessibilitat universal mitjançant la promoció d’activitats de difusió i millora de les condicions d’accessibilitat de l’àmbit arquitectònic, mitjançant elements tecnològics per a activació, control i ús.

Nayar Systems, especialitzada en el sector del IoT industrial per al món de l’elevació, posa a la disposició de la Fundació ONCE tot el seu coneixement tecnològic per a afavorir la inclusió social i millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat. A través de projectes i solucions innovadores, senzilles, segures i sostenibles en el temps que es veuran materialitzades en desenvolupaments tecnològics concrets que garantiran l’accessibilitat universal de les persones amb discapacitat per a viure de manera independent.

La Fundació ONCE, amb el present conveni de col·laboració, assumeix la realització de diferents accions en l’àmbit del foment en matèria d’accessibilitat universal, oferint formació a través de jornades, i actuant com a assessoria tècnica en matèria d’accessibilitat universal i disseny per a totes les persones en l’àmbit de l’entorn construït; així com la promoció d’accions de testatge de solucions innovadores i accessibles a la ciutat.

Pel que fa a Nayar Systems, donarà suport a la celebració de jornades de difusió en matèria d’accessibilitat a l’entorn construït entre la ciutadania, així com la posada en marxa de productes i solucions tecnològiques innovadores en matèria d’accessibilitat a l’entorn construït a la ciutat, focalitzant-se en el sector de l’elevació.

En el conveni de col·laboració entre Fundació ONCE i Nayar Systems també participaran, l’Associació Inserida Ocupació, una entitat pertanyent a l’àmbit del Grup Social ONCE, experta en el desenvolupament de programes de formació, ocupació i consultoria, especialment dirigits a potenciar la inserció laboral de les persones amb discapacitat; així com Ilunion, grup empresarial socialment responsable del Grup Social ONCE, líder a Espanya en la inclusió laboral de persones amb discapacitat.

L’empresa Nayar Systems mostra amb aquest acord de col·laboració amb la Fundació ONCE, la seua implicació i aposta futura pel foment de l’accessibilitat universal en l’àmbit arquitectònic i la igualtat d’oportunitats, especialment per a les persones amb discapacitat.