La Universitat Jaume I i l’Ajuntament de Vinaròs organitzen una Jornada de Transferència el pròxim 12 de desembre, a les 9 hores, en el Vinalab de la capital del Baix Maestrat. Aquesta esdeveniment té com a principal objectiu que professionals d’empreses situades en el nord de la província de Castelló i grups d’investigadors de la Universitat Jaume I es coneguen i exploren possibilitats de col·laboració conjunta.

La Jornada es desenvolupa en el marc del projecte Antenes de Transferència de Coneixement, dut a terme per la Fundació General de la Universitat Jaume I i finançat per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE).

Participants de la Jornada de Transferència

La Jornada serà inaugurada per l’alcalde de Vinaròs, Guillem Alsina, i el vicerector d’Investigació i Transferència de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis. Junt ells, el director de l’Oficina de Cooperació en Recerca i desenvolupament Tecnològic de la Universitat Jaume I, Ismael Rodrigo, explicarà la metodologia de la Jornada i oferirà informació d’interés relativa a convocatòries d’ajudes públiques per a la I+D+i i la realització de doctorats en empreses. Aquesta és una fórmula que s’ha constatat eficaç per a contribuir a la competitivitat i internacionalització del teixit industrial, retindre talent i situar als doctorands en condicions de desenvolupar projectes d’I+D+i a nivell empresarial. Els programes de doctorats en empresa fomenten el desenvolupament de projectes d’investigació estratègic dins de l’àmbit empresarial.

Cal destacar, que empreses del nord de la província, com a Grup Gil Comes, Lamidecor, FKR Química, Rimobel, Alfe Vinaròs, Benihort, Ineos Composites Hispània o Hermo S.L. mantindran reunions de 30 minuts amb grups d’investigadors de la Universitat Jaume I de diverses àrees, tals com Enginyeria de Fabricació, Big Data, Noves Tecnologies de la Imatge, Aigües, Refrigeració i Climatització, Recobriment de Materials, Polímers, Química Inorgànica Mediambiental, Plagues Agrícoles o Reingeniería de Processos.