Espaitec suma 12 empreses amb l’acreditació d’empresa innovadora nacional

Grupo Gimeno, companyia castellonenca que compta amb més de 35 empreses en diferents àrees com el cicle integral de l’aigua, la gestió mediambiental o les telecomunicacions entre altres, i vinculada virtualment a Espaitec, ha sigut acreditada amb el Certificat d’Empresa Innovadora Nacional que concedeix l’Associació de Parcs Científics i Tecnològics d’Espanya (APTE) a través de Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I.

Un distintiu, concedit pel comité avaluador independent de, que afavoreix l’aposta del grup empresarial per la constant evolució i innovació en els seus processos, a través de la creació de projectes tecnològics de gran rellevància en les seues diferents àrees de negocis.

Grupo Gimeno compta amb empreses de naturalesa tecnològica com IoTsens, especialitzada en solucions verticals, escalables i interoperables d’Internet of Things per a recopilar i transferir dades que connecten el món físic amb el digital, UVAX, una de les companyies més innovadores en solucions per a Smart Cities, Comunicacions i Smart Grids, o Giditek, que treballa en nous negocis basats en la revolució digital per a aplicar a tot el conglomerat empresarial del Grup.

Des d’APTE s’afirma que l’objectiu d’aquesta iniciativa és “crear el major registre de companyies i entitats innovadores espanyoles per a donar-los la major visibilitat possible, així com proporcionar-los el valor afegit de facilitar una certificació com a entitat innovadora i la capacitat de poder demostrar-ho davant qualsevol organisme que el sol·licite”.

El certificat ha sigut obtingut després que Espaitec presentara la candidatura de Grup Gimeno a través de l’Associació de Parcs Científics i Tecnològics d’Espanya (APTE), després de validar el compliment dels requisits exigits. Entre ells destaca haver rebut finançament públic en els últims tres anys, comptar amb una certificació de sistema de gestió de la I+D+i segons la norma UNEIX 166.002 o tindre acords de col·laboració amb universitats.

Aquest certificat, que estarà disponible en la web de Grup Gimeno per a ser consultat per organismes i entitats de diferents àmbits nacionals i internacionals, i quedarà registrat també a través d’un accés públic a la xarxa de Blockchain d’APTE, perquè aquell que ho desitge, puga consultar la informació relacionada amb la innovació desenvolupada per la companyia.