El hackató UX Challenge, activitat principal del projecte europeu H2020 200SMEChallenge en el qual participen Hub Innovazione de Trentino (HIT) i Fondazione Bruno Kessler d’Itàlia, Steinbeis-Europa Zentrum d’Alemanya, Dansk Design Centre de Dinamarca, Lithuanian Innovation Center de Lituània, Tehnopol d’Estònia i Business Oulu de Finlàndia al costat de la Fundació General de la Univesitat Jaume I, s’ha dut a terme en 7 països aplicant una metodologia comuna adaptada a partir del Design Sprint de Google on s’han analitzat i formulat propostes de millora per als productes tecnològics de 8 empreses per país, de les més de 200 valorades, seleccionades a través d’un mecanisme estadístic en funció d’un conjunt d’indicadors recollits per cada país.
En aquest primer hackató dut a terme en Espaitec han participat 8 equips de solucionadors formats per alumnes de la Universitat Jaume I i de l’IES Caminàs. Els 8 equips han treballat intensament durant 3 dies en un procés co-creatiu i d’innovació oberta analitzant les corresponents aplicacions de les empreses seleccionades i proposades millores a aquestes per a reforçar el nivell d’usabilitat d’aquestes. L’últim dia, i després de la presentació dels diferents prototips validats per usuaris de les empreses, es va procedir a avaluar-los sota un prisma de gestió dels continguts, cooperació, equip i exposició. Aquesta avaluació ha sigut difícil per l’excel·lent qualitat dels prototips i de la dinàmica dels equips.
En aquesta primera edició s’han proclamat guanyadors els equips de solvers que han treballat les aplicacions de Bitcoinforme S.L. i Faytheconsulting S.L. El segon premi ha recaigut en els equips que han desenvolupat els seus prototips per als aplicatius de l’empresa Brainbond Ingeniería Informática i de theJOKFUN. L’últim dels premis s’ha concedit a l’equip que s’ha encarregat de fer la proposta a l’empresa PIXELCOM S.L.
Amb aquesta primera experiència, i a partir de les lliçons apreses i dels testimoniatges de les empreses participants, s’ha començat a preparar les pròximes convocatòries de Hackató UX Challenge Espaitec, que ajudaran les empreses a millorar i incorporar noves idees en els seus productes tecnològics per a millorar la usabilitat i disseny d’aquests.