Aquesta iniciativa s’emmarca dins de la 9a edició de Castelló Global Program, el programa de creixement empresarial dirigit a signatures de la província que ha ajudat 86 empreses a impulsar la innovació dins de la seua organització

Espaitec ha finalitzat amb èxit la 1a edició de l’Escola Business Angels, una activitat emmarcada dins de Castellón Global Program, el programa de creixement empresarial dirigit a empreses de la província, coordinat per la Fundació General de l’UJI i que compta amb el cofinançament de la Diputació de Castelló.

L’objectiu d’aquesta iniciativa innovadora ha sigut formar a persones interessades a introduir-se en el món de la inversió en startups, així com a inversors amb experiència que volgueren aprofundir en la mecànica dels processos de finançament empresarial. Segons afirma Juan A. Bertolín, gerent de la Fundació i director d’Espaitec, «l’Escola Business Angels és una iniciativa que afavorirà la incorporació d’inversió privada principalment als projectes empresarials de l’ecosistema de Castellón Global Program. Gràcies a la inestimable col·laboració de la Diputació de Castelló continuem apostant per impulsar la competitivitat del teixit empresarial del nostre territori a través de diferents iniciatives innovadores que milloren, de manera transversal, els diferents models de negoci», ha assegurat.

Les diferents sessions impartides han versat en temes molt diversos com el tractament fiscal, la col·laboració, les bases d’una bona estratègia de captació de projectes, com fer el primer filtratge, com valorar tan qualitativament com quantitativament les propostes en les quals l’inversor estiga interessat o madurar les tècniques de negociació o de la gestió de carteres multiempresa o de rondes d’inversions.

Per a posar en pràctica l’aprés en la formació, durant l’última sessió s’ha recreat un fòrum d’inversió en el qual ha participat l’alumnat de l’escola així com les empreses que han finalitzat satisfactòriament la 9a edició de Castellón Global Program. Durant els últims mesos nou firmes de la província han rebut formació i mentorización amb l’objectiu de dissenyar una estratègia a seguir durant els pròxims tres anys per a impulsar el creixement de la companyia i millorar l’impacte dels seus productes i serveis del mercat. Així, en l’últim mòdul de l’Escola Business Angels, les empreses de Castellón Global Program han presentat el seu pla de creixement econòmic davant l’alumnat simulant una ronda d’inversió.

Així doncs, les companyies participants han sigut  Productes Naturals Els Ports (sector experiències); Embalajes La Plana(sector embalatge); Comunidad Energética (sector energia); Abervian (sector energia); Controldrop (sector de maquinària industrial); Elecosystems (sector transportes); Gestión de Ecosistemas Agrícolas (sector serveis); Aticsoft i SEVI Systems, totes dues procedents del sector TIC.