El pròxim dijous 17 de desembre a les 9.00 hores tindrà lloc la Presentació de Resultats dels Projectes Innovadors d’Espaitec. Durant la presentació s’exposaran els projectes Mapa Tecnològic de la província de Castelló, UJI.>LAB i Antenes de Transferència de Coneixement.

El projecte Mapa Tecnològic de la província de Castelló ha permés identificar i donar visibilitat a les empreses de base tecnològica i innovadora de la província, així com explorar les possibilitats de sinergies i col·laboracions entre elles. Un dels objectius principals d’aquest estudi ha sigut geolocalizar, segmentar i assenyalar les empreses de base tecnològica, sent un projecte en constant evolució i desenvolupament.

El projecte UJI.>LAB és en essència un projecte creatiu, que va nàixer de la necessitat de dissenyar solucions de base tecnològica als diferents reptes que la societat demanda a través de mecanismes com els Treballs Fi de Grau o Fi de Màster. Aquest projecte va vinculat a la metodologia cooperativa LivingLab (Marco de la Quàdruple Hèlice: Indústria, Govern, Universitat i Societat), que fomenta European Network of LivingLabs (ENOLL), de la qual Espaitec forma part de la seua junta directiva des de 2011.

UJI.>LAB compta amb un FabLab la missió principal del qual és la de convertir idees en prototips reals que puguen ser usats per la societat, buscant solucions tangibles que puguen desenvolupar-se en futures startups. Per a això es va realitzar una important inversió en maquinària d’última generació com: Impressora 3D, Impressora Resina, Talladora Làser, Traçador de Tall, CNC de Precisió i CNC de Gran Format.

El projecte Antenes de Transferència de Coneixement, va centrar la seua activitat a posar en contacte a professionals d’empreses d’Espaitec i de les àrees de Sagunt i Vinaròs al costat de grups d’investigació de la Universitat Jaume I, a través de sessions «face-to-face», amb la finalitat d’explorar possibilitats de col·laboració. En les reunions es van abordar reptes i problemàtiques empresarials, entre altres, en les següents àrees: el maneig integrat de Plagues Agrícoles, Bioquímica i Biotecnologia, Ceràmica, Vidre i Nanotecnologia, Enginyeria de Fabricació, Enginyeria de Disseny, Enginyeria de Residus, Electricitat, Electrònica i Automàtica, Refrigeració i Climatització, Transferències de Calor, Fred i Electricitat, Fluids Multifásics, Química de l’Estat Sòlid, Riscos Ambientals i Laborals, Reingenería de Processos i Digitalització Empresarial.

La fase 2 d’aquests tres projectes innovadors s’ha dut a terme gràcies a la col·laboració i finançament de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI) durant l’any 2020, a través del Conveni de Col·laboració entre aquesta institució i la Fundació General de la Universitat Jaume I, per a impulsar la transferència del coneixement i la tecnologia entre universitat i empresa, i donar suport a l’emprenedoria innovadora. La fase 1 d’aquests projectes va ser finançat en 2019 per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE).

INSCRIPCIÓ