Aquest matí s’ha realitzat la «Presentació de Resultats dels Projectes Innovadors d’Espaitec». L’acte ha sigut inaugurat pel director d’Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I i gerent de la Fundació General de l’UJI com a gestora del parc, Juan A. Bertolín, qui ha destacat que «aquests projectes innovadors es desenvolupen en el marc del conveni  d’Espaitec amb l’Agència Valenciana de la Innovació per a impulsar el desenvolupament econòmic del territori a través de la innovació, la transferència i l’emprenedoria».

A continuació el subdirector general de Programes d’Innovació de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI), Roberto Arnau, ha començat la jornada exposant les «Ajudes AVI 2021». Arnau ha ressaltat que «estem en vespres de la resolució de la convocatòria d’ajudes per a 2021, i aquestes es dirigeixen als projectes de connexió i de relació dels diferents agents de l’ecosistema de la innovació».

Projectes Innovadors d’Espaitec

El primer dels projectes presentats, ha sigut el «Mapa Tecnològic de la província de Castelló» a càrrec de Lidia Vidal, tècnica del projecte. Durant l’exposició s’ha subratllat que es va contactar amb 473 empreses de la província, de les quals 113 finalment han participat en el projecte fins hui, el qual té un caràcter de constant evolució i desenvolupament. El projecte ha permés identificar i donar visibilitat a les empreses de base tecnològica i innovadora de la província, així com explorar les possibilitats de sinergies i col·laboracions entre elles. Es poden observar els resultats del projecte en http://mapatecnologico.uji.es/

La presentació del projecte «Antenes de Transferència de Coneixement», realitzada per la tècnica del projecte, MªJesús Gascón, ha centrat la seua exposició en les diferents iniciatives que s’han dut a terme durant 2020 (I Jornada d’Innovació i Tecnologia: I Trobada Virtual; II Jornada d’Innovació UJI-Empreses Sagunt i Vinaròs; Innotransfer Hàbitat Sostenible; i I Jornada d’Impuls a la Creació de Spin-Off UJI). Aquestes iniciatives s’han centrat a facilitar el contacte entre professionals d’empreses d’Espaitec i de les àrees de Sagunt i Vinaròs al costat de grups d’investigació de la Universitat Jaume I, a través de sessions «face-to-face», amb la finalitat d’explorar possibilitats de col·laboració.

L’exposició del projecte «UJI.>LAB», a càrrec de Francisco Martínez, tècnic del projecte, ha començat amb la presentació de la web del projecte, www.ujilab.uji.es, per a continuar centrant-se en els diferents projectes que s’han desenvolupat en el marc del projecte UJI.>LAB (Projecte Atletisme Inclusiu; Projecte Discapacitat Integrada; i Projecte Kimiobox & Chemobox). Aquestes iniciatives compten amb equips multidisciplinaris de la Universitat Jaume I en diferents àrees com són professorat, alumnat, serveis UJI (Servei d’Esports i Infocampus) juntament amb la col·laboració d’associacions (Associació de Parkinson de Castelló). Destacar la contribució de Teresa Gallego, professora de l’UJI i co-directora del «Projecte Discapacitat Integrada» per la seua gran implicació.

La fase 2 d’aquests tres projectes innovadors s’ha dut a terme gràcies a la col·laboració i finançament de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI) durant l’any 2020, a través del Conveni de Col·laboració entre aquesta institució i la Fundació General de la Universitat Jaume I, per a impulsar la transferència del coneixement i la tecnologia entre universitat i empresa, i donar suport a l’emprenedoria innovadora. La fase 1 d’aquests projectes va ser finançat en 2019 per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE).