L’UJI.>LAB d’Espaitec, mitjançant la seua FabLab ha iniciat la seua oferta de tallers d’impressió 3D «Entra en l’era de la impressió digital» durant el curs 2022, l’objectiu del qual és promoure l’adquisició de competències en l’àmbit de la impressió 3D per part de la comunitat universitària

L’UJI.>LAB d’Espaitec, a través del seu laboratori de prototipat FabLab, ha llançat el cicle de tallers de formació en impressió 3D «Entra en l’era de la impressió digital» per a l’any 2022. La proposta formativa, emmarcada dins del conjunt d’accions dutes a terme en l’UJI.>LAB, constarà de diversos tallers de diversos nivells (iniciació i avançat) en els quals s’adquiriran des de coneixements bàsics com el muntatge i funcionament d’una impressora 3D Ender, fins a continguts més avançats com les estratègies a seguir per a la impressió de materials tècnics.

El cicle de tallers està dirigit a tota la comunitat de la Universitat Jaume I (alumnat, PDI, PAS, personal investigador, etc.), sent gratuïts per a promoure l’adquisició de competències en l’àmbit de la impressió 3D. Els requisits per a poder accedir als tallers són estar matriculat en el curs 2021-2022 en algun dels graus, màsters o programes de doctorat de l’UJI (estudiantat), o mantindre una relació laboral contractual l’any 2022 amb la Universitat Jaume I (PDI, PAS, personal investigador o un altre tipus de personal laboral).

El primer dels tallers, «Taller d’impressió 3D amb filament iniciació», ja es va dur a terme els dies 8 i 9 d’abril. Les dues jornades del taller es van centrar en l’adquisició de coneixements bàsics sobre el programari Cura i en els components integrants d’una impressora 3D de filament, així com el muntatge d’una impressora 3D Ender i impressió d’un prototip amb aquesta.

Cicle de tallers «Entra en l’era de la impressió digital»

Els tallers que es realitzaran en les pròximes dates són: «Taller d’impressió 3D amb filament Avançat I» els dies 6 i 7 de maig; «Taller d’impressió 3D amb filament Avançat II» els dies 13 i 14 de maig; «Taller d’impressió 3D amb filament Firmaware» els dies 20 i 21 de maig. La formació es desenvoluparà els divendres de 15.30 a 18.30 hores i els dissabtes de 9.30 a 12.30 des de la Sala Multiusos d’Espaitec 2.

UJI.>LAB i el seu laboratori de prototipado (FabLab)

El projecte UJI.>LAB posa a la disposició de l’estudiantat, professorat i grups d’investigació de la Universitat Jaume I un espai per a dinamitzar la generació d’idees innovadores, vinculada al paradigma desafie-solució, amb una estratègia multidisciplinària, és a dir, sota un prisma de 360é. Per a això incorpora un conjunt de mecanismes que permetran materialitzar les propostes de la comunitat universitària, com per exemple el FabLab, un entorn per al prototipatge de projectes que tinguen com a resultat un producte tangible. Per a aconseguir-ho es compta amb la tecnologia més avançada en Impressores 3D, Impressores de Resina, Talladores/gravadores Làser, Traçadors de Tall, CNC de Precisió i CNC per a grans formats.

UJI.>LAB facilita la implementació de projectes cocreatius, és a dir projectes en els quals s’incorpora a l’usuari final en el seu disseny, incorporant les més innovadores metodologies impulsades per European Network of LivingLabs (ENOLL). El recurs al Fablab i a l’entorn cocreatiu està obert a treballs de fi de grau i de fi de màster o una altra índole de projectes.

La posada en marxa del projecte UJI.>LAB ha sigut possible gràcies al finançament de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en la seua primera fase durant l’any 2019, i a l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI) en posteriors fases des del 2020 fins a l’actualitat.

Per a qualsevol dubte o aclariment: ujilab@espaitec.uji.es / 964 387 332