Per tercer any consecutiu Espaitec s’adhereix al programa Ciència i Tecnologia en Femení que lidera l’Associació de Parcs Científics i Tecnològics d’Espanya (APTE). Aquest projecte pretén visibilitzar i promoure els estudis de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques entre l’alumnat de secundària i especialment l’alumnat femení amb l’objectiu de reduir la bretxa de gènere en aquestes disciplines.

En la present edició participen 20 parcs científics i tecnològics membres d’APTE que, en col·laboració amb centres d’educació secundària de les seues províncies, promouran actuacions encaminades al foment de la ciència i tecnologia entre els joves. En el cas d’Espaitec, es realitzarà una jornada el 9 de novembre amb l’Institut d’Educació Secundària Torre del Rei d’Oropesa. L’alumnat podrà viure en primera persona l’experiència de conversar amb tecnòlogues en actiu del seu entorn, visitar l’exposició “Dones que van canviar el món”, en el qual es destaquen 35 perfils que han sobreeixit dins del sector tecnològic o científic al llarg de la història i participar en tallers de caràcter científic i/o tecnològic.

Les tecnòlogues amb les quals es comptarà enguany per a la ponència són: Gladys Mínguez Vega, Doctora en Òptica i professora Titular a la Universitat Jaume I de Castelló que codirigeix el Grup d’Investigació en Òptica de la Universitat; Marianella Martínez, cofundadora de les empreses tecnològiques Roofeco i Blue Plasma Power i amb Susana Pérez Badal, enginyera mecànica i Cap de Projecte en Manteniment de BP Refineria de Castelló.

Finalment, s’animarà a l’alumnat assistent a la jornada a participar en el concurs “Proposades innovadores als reptes per al desenvolupament sostenible” proposant accions que els parcs científics i tecnològics puguen dur a terme per a contribuir als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) plantejats per l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. Cal destacar que en la passada edició una de les propostes presentades per l’Institut d’Educació Secundària Violant de Casalduch, situat en Benicèssim, va quedar entre les tres finalistes a nivell nacional.

Tots els detalls de la iniciativa, poden ser consultats en la web del projecte. Aquesta jornada està subvencionada per la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.