Espaitec col·labora en el projecte europeu 200SMEChallenge, al costat d’altres sis països, la missió dels quals és millorar la usabilitat de les aplicacions i productes tecnològics digitals que desenvolupen empreses dels corresponents territoris en un procés participatiu denominatUX Innovation Challenge” basat en metodologies “Design Thinking”.

La metodologia implica celebrar un esdeveniment (hackaton) que durarà dos dies, i en el qual participaran un total de huit organitzacions seleccionades d’entre totes les empreses candidates. Durant aquest període equips d’alumnat de la Universitat Jaume I proposaran millores tant de disseny com d’usabilitat dels productes digitals proposats.

Cadascun dels equips, denominats “solucionadors”, s’encarregarà de provar un producte digital i analitzar la usabilitat del mateix proposant millores que permeten optimitzar el funcionament del producte sota estudi. A través de les millores proposades s’elaborarà un xicotet desenvolupament per part dels solucionadors i finalment l’empresa podrà acceptar o rebutjar els canvis proposats.

La participació, gratuïta per a les empreses seleccionades, ajudarà a millorar el disseny i interacció de productes digitals de les empreses del nostre territori utilitzant Design Thinking com a eina de co-creació amb comunitats universitàries.

El projecte 200SMEChallenge, també comptarà amb la col·laboració de SECOT com a equip de mentors que ajudarà a dinamitzar els equips amb la seua experiència. Per a participar en aquest projecte, s’haurà d’enviar una sol·licitud a través de la web https://espaitec.uji.es/200sme-ux-challenge/ abans del dimarts 15 de desembre.

En el projecte 200SMEChallenge participen també com a socis el HubInnovazione de Trentino (HIT) i Fondazione Bruno Kessler d’Itàlia, el Steinbeis-Europa Zentrum d’Alemanya, el Dansk Design Centre de Dinamarca, el Lithuanian Innovation Center de Lituània, el Tehnopol d’Estònia i el Business Oulu de Finlàndia.