La Universitat Jaume I i l’Ajuntament de Vinaròs han celebrat, hui dilluns 30 de novembre, la «II Jornada d’Innovació UJI – Empreses», en format en línia. Des del centre Vinalab de la ciutat, la regidora d’Hisenda, Indústria i Ocupació, Maria Cano, ha inaugurat l’acte al costat del vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria de l’UJI, David Cabedo.

Cano ha agraït «a la Universitat Jaume I i al projecte d’Antenes de Transferència per potenciar la col·laboració amb la seu del nord per a connectar amb les empreses de l’àrea de Vinaròs, també a Espaitec i a Juan Antonio Bertolín per coordinar la celebració de la jornada, al costat de l’Agència València de la Innovació (AVI) pel seu finançament». També ha agraït a «els grups d’investigació i a les empreses participants per valorar positivament aquesta jornada per a explorar les oportunitats de col·laboració en I+D+i».

Cabedo, per part seua, també ha començat agraint «a l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI), a l’Ajuntament de Vinaròs i al centre Vinalab per la seua col·laboració en el projecte Antenes de Transferència», continuant ressaltant que «aquesta II Jornada d’Innovació UJI-Empreses és una nova oportunitat per a oferir tot el coneixement que es genera a la Universitat Jaume I per a poder aconseguir col·laboracions conjuntes entre empreses i grups d’investigació de l’UJI». Tots dos han coincidit en la voluntat de continuar en el futur amb aquestes jornades d’innovació i de transferència de coneixement.

Desenvolupament de la Jornada

Inaugurada la jornada, s’ha procedit en format en línia a la ponència d’Ismael Rodrigo, director de l’Oficina de Cooperació en Investigació i desenvolupament Tecnològic de l’UJI ha presentat la ponència «Cap a la transferència del coneixement. Finançament projectes d’I+D+i en col·laboració Empresa-Universitat». Juan A. Bertolín, gerent de la Fundació General de l’UJI i director d’Espaitec, ha explicat breument la metodologia a seguir en les reunions One to One programades entre grups d’investigació de l’UJI i empreses de l’àrea de Vinaròs.

En les trobades virtuals han participat deu empreses de l’àrea de Vinaròs: Aigua de Benassal, Lagrama, DMG, Benimar, Carpe, Alespri, Bipolaire Arquitectos, Cemex, Maverick i Mi Arquitecto. Respecte als grups d’investigació de la Universitat Jaume I han intervingut IMK (Innovació en Màrqueting); Enginyeria de Fabricació; INAM (Institut de Materials Avançats); MASF (Materials per a la Fabricació Sostenible Avançada); PIMA (Polímers i Materials Avançats); INIT (Institut Universitari de Noves Tecnologies de la Imatge); EEA (Electricitat, Electrònica i Automàtica); QSS (Química Sostenible i Supramolecular), TKGB (Temporal Knowledge Bases Group); IRIS (Investigació i Reingeniería de Sistemes); TECASOS (Tecnologia, Qualitat i Sostenibilitat en Construcció); QIMA (Química Inorgànica Mediambiental i Materials Ceràmics) i Càtedra 4.0.

La jornada s’emmarca dins del projecte Antenes de Transferència de Coneixement, dut a terme per la Fundació General de la Universitat Jaume I, responsable de la gestió d’Espaitec, i finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI), a través del conveni d’Impuls de la Transferència de Coneixement i Tecnologia entre Universitat i Empresa i suport de l’Emprenedoria Innovadora signada amb els parcs científics de la Comunitat Valenciana.