A la sala de premsa de l’edifici de Rectorat de la Universitat Jaume I s’ha celebrat l’acte de lliurament dels premis de la 2a edició del programa UJI Emprèn On Social finançats pel Banc Santander, a través de Santander Universitats. L’acte ha comptat amb la presència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el director de Convenis i Mecenatge de Santander Universitats, José María García de los Rios; el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra, i la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez.

Les ajudes UJI Emprèn On Social Banc Santander, que tenen com a objectiu promoure l’emprenedoria social, mediambiental i tecnològic entre la comunitat universitària, s’ha premiat els projectes “ÜGO” de Manuel Lluch, Jordi Malavella, Natalia Franch i Vicente López; i “El Telar” de Romary Elena Vaamonde. Cada iniciativa ha rebut 10.000 euros de finançament per a continuar desenvolupant el seu projecte empresarial, amb el suport de SECOT Castelló, i incubar-se en Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I.

El projecte “ÜGO” té com a finalitat reduir les emissions de CO₂ que es produeixen als campus universitaris, a causa de la gran quantitat de vehicles que es desplacen amb un únic conductor diàriament. A partir del desenvolupament d’una aplicació mòbil i pàgina web, dissenyada per i per als universitaris, que pretenen desplaçar-se fins a les universitats. Oferint una solució alternativa a l’ús del transport públic, ja que es posa en contacte mitjançant l’aplicació, amb altres alumnes de la seua mateixa universitat per a compartir viatge fent noves amistats.

El Telar UEOSEl projecte “El Telar” té com a finalitat la creació una consultora social que tindrà una visió glocal que potenciarà el valor de les xarxes comunitàries existents. Rescatant l’agència de col·lectius i enfortint el seu lideratge en l’àmbit local per al desenvolupament de territoris intel·ligents, que siguen capaços d’implementar iniciatives amb criteris de factibilitat, sostenibilitat i viabilitat. L’empresa proveirà a les ONGs i persones amb desafiaments socials com a dones, migrants, jubilats i joves desocupats, un servei d’acompanyament integral centrat en: la investigació acció participativa; la formació i enfortiment institucional; la provisió de competències tècniques en formulació de projectes socials; competències interculturals; i habilitats per a la gestió de conflictes requerides per l’entorn local i internacional.

Cal destacar, que el programa UJI Emprèn On Social, està promogut conjuntament pels vicerectorats d’Investigació i Transferència i d’Estudiantat i Compromís Social, a través de la Càtedra INCREA d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge i de la Fundació General de la Universitat Jaume I.