Dimecres passat, els estudiants de quart curs dels graus en Enginyeria Informàtica i Matemàtiques Computacional de la Universitat Jaume I van presentar els seus projectes en una sessió que simulava una reunió empresarial en Espaitec.

La sessió va comptar amb una representació d’experts empresarials els qui van avaluar els projectes. Els experts encarregats de donar feedback als projectes van ser: Sergio Aguado, CTO de Cuatroochenta; Alexis Nadal, CEO de Nayar Systems; Rubén Marzal, Director de Projectes de Llançadora; Miguel Ángel Royo, CIO en Grup Gimeno i Soci Fundador de IoTSens i Juan Antonio Bertolín, Director de Gestió d’Espaitec.

Tots els projectes, han estat desenvolupats en l’assignatura d’Iniciativa Empresarial que imparteix la la professora del Departament d’Administració d’Empreses i Màrqueting de la Universitat Jaume I, Merche Segarra, qui va ser alhora la moderadora de la sessió.

Els projectes que encara estan en la seva fase inicial i es treballaran en futures sessions desenvolupen idees com la de IM&Lens, l’objectiu de la qual és oferir una solució econòmica perquè les persones amb problemes de visió puguin veure el mòbil gràcies a la combinació d’una App mòbil al costat d’una màscara que es posa sobre la pantalla.

Book an Artist és una plataforma web en la qual organitzadors d’esdeveniments o qualsevol persona podran trobar un artista i en la qual els artistes, treballaran des de la seguretat de saber que el seu treball serà remunerat.

El grup Jobinhood crea una plataforma per a posar en contacte a joves autònoms, mitjançant una eina de gestió i planificació, amb la societat.

SonderWo ha creat una App sincronitzada amb un smartwacht la finalitat del qual és prevenir abusos sexuals i la qual avisarà a les autoritats i contactes pertinents.

Per la seva part CultuFesta ha presentat un sistema multiplataforma amb suport a ChatBot, que busca unificar i organitzar TOTS els esdeveniments d’Oci i Culturals que succeeixen a Espanya.

L’aplicació Web dessarrollada per SpecsDBpermet trobar els components informàtics que millor s’adeqüin a les necessitats personals.

Host+Play, presenta la Creació d’un videojoc online per a nens hospitalitzats de càncer. Addicionalment, es crearà una aplicació orientada als pares amb accés a l’evolució del seu fill, a consultes mèdiques i amb l’opció de contractar ajuda psicològica.

La creació d’una plataforma mòbil destinada al fet que esportistes trobin altres usuaris amb nivells similars ha estat dissenyada a càrrec de ShareSport.

Save and Safe ens va presentar el desenvolupament d’una aplicació per a gestionar la despesa de diners amb dos perfils diferents, un directament a l’usuari que simplement busca estalviar o gestionar les seves despeses i un altre per a aquelles persones que pateixen o sofreixen addicció que pugui tractar-se/curar-se a través del control o gestió dels diners o de la despesa amb ajuda d’un professional

Un altre projecte ve de la mà d’ErasmusService que desenvolupa una plataforma que permet als estudiants d’Erasmus + Pràctiques facilitar la cerca d’allotjament i la seva inserció laboral una vegada finalitzada les seves pràctiques.

Finalment Assistant Toy consisteix en un dispositiu que s’incorpora en joguines per a tractar amb nens que pateixen TDAH (Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat).

Amb aquesta sessió es va intentar destacar el potencial del talent que crea l’UJI i que l’alumnat vegi les diferents opcions de treball futur, així com la possibilitat de crear una empresa d’èxit i brindar-los les possibilitats que ofereix Espaitec per aquesta tasca.