Els competidors inicialment van haver d'enfrontar-se a un complicat puzle de peces on l'electrònica jugava un paper important, en haver d'investigar el funcionament dels diferents sensors disponibles i cablejar-los tots correctament. Un cop superada la fase de muntatge del robot, els diferents equips van programar els seus prototips i els van posar a prova a les pistes disponibles. Els algorismes i les estratègies adoptades per cada equip eren clau per optar a la victòria.
Després de finalitzar les 24 hores ininterrompudes que tenien de temps, es van disputar dues rondes en una pista final fins aleshores secreta. L'equip Xipavi, format per Víctor Lozano, Ximo Catala i Pablo Ovejas, es va imposar sobre la resta. Cal destacar que ells no havien treballat mai amb la plataforma Arduino, i per això van demostrar un dels principals principis de la competició: l'aprenentatge i el treball en equip.
La jornada de dissabte va comptar amb una gran afluència de públic extern. El grup de robòtica de l'UJI Robotic Intelligence Lab, va oferir una conferència sobre les característiques dels robots i els models comercials més utilitzats, a més d'una demostració amb els alguns dels que ells fan servir actualment: un NAO i un Robonova.
Veure vídeo de la competició aquí
?


