Tecnologies com el big data i serveis de qualitat centrats en l’hospitalitat són les claus del nou turisme

nov. 08, 2018 Espaitec

La Universitat Jaume I es va acostar ahir a les comarques del nord de la província de Castelló amb una nova sessió de «La Clau de la Innovació», un format de divulgació de la innovació i les tecnologies organitzat per Espaitec on música, cinema i col·loqui són els protagonistes.

«La innovació en el turisme ben entesa» va ser el tema central de l’acte celebrat en el Saló d’Actes de Caixa Benicarló, , un esdeveniment organitzat en col·laboració amb l’associació Acciónate de Benicarló, al que van assistir unes 80 persones, la majoria empresaris del nord de Castelló vinculats al turisme, a més de responsables locals i comarcals d’associacions i ajuntaments.

La jornada va començar amb l’actuació musical de Nando Santos. A continuació, es van projectar tres vídeos que van tractar el turisme des de diferents àmbits i moments, veient una evolució del sector en les últimes dècades i donant pas a un col·loqui entre experts i públic assistent.

Moderat per Juan Antonio Bertolín, director de gestió de Espaitec, el col·loqui va comptar amb la participació d’experts que van compartir el seu punt de vista i opinió sobre la innovació en el turisme i el futur del sector. En el debat van participar Antonio Horche, director de Mandarina Club de Peníscola; Jordi López, co-autor del pla estratègic de turisme de Benicarló; María Rico, experta en Esdeveniments del Restaurant el Cortijo de Benicarló; Jimmy Pons, expert en innovació turística; Enric Escuder, director dels apartaments Els Romers i Luis Callarisa, professor titular de la Universitat Jaume I i membre del gabinet d’estudis turístics.

Durant el col·loqui es va posar l’accent en la importància que les tecnologies de la informació i les comunicacions tenen i van a tenir en l’hostaleria i el turisme, sent eines clau per a millorar la qualitat del servei i l’eficàcia del sector. Tecnologies com el big data poden donar informació de gran valor per a adequar l’oferta al mil·límetre, creant noves experiències centrades en la personalització del servei.

En aquesta línia, el sector té el repte d’implementar innovacions tecnològiques sense perdre el caràcter d’hospitalitat com a base del servei als clients, doncs la qualitat humana és i serà l’efecte diferencial de l’èxit d’un negoci turístic. El sector també ha d’aprendre a fer un bon ús dels mitjans socials i el màrqueting digital, estant present en internet però amb continguts de qualitat per a evitar efectes contraris al sector.

Finalment, es va destacar que la destinació, l’entorn i l’aprofitament de les seues possibilitats i particularitats sempre són tinguts en compte pel turista quan tria un viatge. És de vital importància per al sector treballar tant a nivell intern del negoci com apostar per cuidar i col·laborar amb l’entorn local i provincial.