Cartel Taller de Co-creación

Taller de Co-Creació. Living Labs com eines d’internacionalització per a les PIMEs.

oct. 11, 2018 Maite

Els Living Labs són ecosistemes d’innovació oberta que ofereixen a les PIMEs una singular oportunitat d’escalar innovacions i empreses a nous mercats i usuaris a través de la co-creació, la testa i validació de productes i serveis, promovent la competitivitat i la innovació en les empreses.  L’Associació d’Indústries de les Tecnologies Electròniques i de la Informació del País Basc (GAIA), formada per més de 240 empreses innovadores desenvolupant solucions en l’àmbit electrònic, informàtic i de telecomunicacions, és una referència nacional i internacional en el desenvolupament i implementació de Living Lab per a la internacionalització de les seues PIMES.

Idoa Muñoz, col·laboradora del Departament d’Internacional de GAIA des de 2009, ens acompanyarà el 24 d’octubre per a conèixer casos d’èxit d’empreses basques la innovació del qual està aconseguint mercats internacionals a través de la incorporació de l’usuari final en el procés d’innovació; descobrir metodologies existents per a incorporar als usuaris en els processos de creació; i analitzar com desenvolupar accions similars en la província de Castelló. És a dir, generar entre tots un model de Living Lab que ajude a internacionalitzar la innovació desenvolupada pel teixit empresarial provincial.

Agenda del taller

1. GAIA i les seues Living Lab

2. Living Labs com a eines d’internacionalització

3. Casos d’internacionalització:

• Col·laboració d’empresa estrangera amb empreses de País Basc
  • Col·laboració d’empreses GAIA amb empreses estrangeres

4. Discussió oberta: Com pot ajudar un Living Lab a la meua empresa a escalar el nostre producte o servei? Identificar necessitats de suport (fase de co-creació, la testa o validació) a producte o servei de les empreses participants.

5. El model de la RRI en els parcs científics: el cas de Espaitec. La Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la UJI explicarà breument el projecte “Cap a una innovació responsable: els parcs científics com a motor de canvi” basat en mètodes on la Recerca i Innovació Responsables són protagonistes.

6. Conclusions

Aquest taller pràctic es dirigeix a emprenedors innovadors, directors de departaments de R+D, responsables d’àrees d’internacionalització, treballadors relacionats amb innovació o transformació digital de les empreses, sense importar la grandària ni sector d’operació. Tindrà lloc el dimecres 24 d’octubre de 16.00 a 19.00 hores en la sala multiusos de l’edifici Espaitec 2 i és gratuït per a les empreses vinculades a Espaitec i antics alumnes del Castelló Global Program, tenint un preu de 25 euros per a la comunitat universitària i Alumni SAUJI premium, i 50 euros per als interessats sense vinculació a Espaitec o la UJI. Places limitades i inscripció prèvia obligatòria en aquest formulari d’inscripció.

La ponent Idoia Muñoz

Foto Idoia MuñozIdoia col·labora amb el Departament d’Internacional de GAIA des de 2009. Llicenciada en Farmàcia per la Universidad de Navarra i Global MBA per la escola de negocis ESEUNE, compta amb un Programa Executiu Internacional de la Universitat de Georgetown (Washington DC). Aporta la seua experiència en planificació estratègica, explotació i escalabilitat a mercat, investigació de mercats i una extensa i amplia experiència en gestió de projectes, comunicació i planificació. Experta també en Living Labs amb gran experiència en xarxes internacionals, així com en la organització de conferències internacionals, recerca de fons públics i/o privats, i projectes de cooperació local e internacional.

Amb aquesta acció donem continuïtat a un cicle de xarrades, tallers i seminaris mensuals organitzats per a millorar les habilitats empresarials i fomentar el networking. Les sessions obertes a tota la societat castellonenca i teixit empresarial provincial compten amb el finançament de la Consellería d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.