Solucions per a preservar els boscos o millorar el sistema de donacions d’aliments, entre els projectes UJI Emprèn OnSocial

jul. 06, 2018 Espaitec

Espaitec ha acollit avui l’acte final de presentació de projectes que també ha comptat amb una xarrada de Margarita Albors, fundadora de Social Nest Foundation

Un total de cinc grups interdisciplinaris d’estudiantat universitari han presentat este matí els projectes desenvolupats a través de la primera edició del programa UJI Emprèn On Social, iniciativa per a promoure l’emprenedoria social i tecnològica a la Universitat Jaume I promoguda per la Càtedra Increa i Espaitec, amb la col·laboració de SECOT Castelló. Els participants d’aquesta primera edició del programa provenen de les quatre facultats, el que garanteix la transversalitat del programa.

Després d’una xarrada impartida per Margarita Albors, fundadora de Social Nest Foundation, qui ha destacat la importància de crear impacte social amb projectes empresarials rendibles i sostenibles, ha començat la presentació de projectes, idees emprenedores que donen solucions a reptes socials plantejats per la comunitat universitària a través de la plataforma www.espaitec.uji.es/onsocial.

Eatopy ha sigut el primer projecte que ha realitzat la seua presentació. Desenvolupat per Francisco Vidan, consisteix en una eina per a solucionar problemes relacionats amb casos d’al·lèrgies i intoleràncies alimentoses de forma econòmica i segura. A continuació, ha sigut el torn de Joan Esteban Altabella amb el projecte GreenFlight, una start-up que utilitza vehicles aeris no tripulats (UAV) per a preservar els boscos, o en el cas de zones degradades per incendis, abocadors de residus o amb proliferació de plagues, ajudar a recuperar-los. Martín Sánchez ha sigut el tercer a presentar el seu projecte MEITPRO (Mobile Emotional Intelligence Test), una solució interactiva per a millorar el clima laboral i la productivitat de l’empresa a través de l’avaluació i entrenament de la intel·ligència emocional en entorns organitzacionals.

Ningú sense la seua ració diària, presentat per Andrea Lorenzo Xiva, ha sigut el quart projecte que ha intervingut, una iniciativa que té com a objectiu millorar el sistema actual de donacions d’aliments i integració social de les persones desfavorides. Han desenvolupat un pla d’acció per a conscienciar la societat a partir del disseny d’una xarxa fluida i sostenible entre societat-supermercat-donació-entitat social-beneficiari. Finalment, Santiago Rosat i Orquín ha presentat Viaèticus, un ens acreditador que, mitjançant la creació de segells locals, certifica, mesura i controla la contribució al desenvolupament local i global sostenible de les empreses.

En la següent etapa del programa, els emprenedors poden establir contacte amb potencials inversors a través del mòdul http://espaitec.uji.es/onsocial/ecapital/ habilitat en la plataforma, una secció dirigida a inversors particulars, business angels, family office, o acceleradores interessades a identificar empreses emergents amb impacte social i tecnològic.

Aquest programa compta amb la financiació de la Consellería d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana dins de la línia PPC18, foment emprenedor.