Projectes UJI Emprèn On Social: Ningú sense la seua ració diària

maig 31, 2018 Espaitec

Un projecte d’innovació social per a normalitzar les donacions d’aliments entre la societat

Avui comencem la primera d’una sèrie de publicacions per a conèixer una mica millor alguns dels projectes participants en la primera edició d’UJI Emprèn On Social, programa promogut per Càtedra Increa i Espaitec, en col·laboració amb Secot Castelló, que té com a objectiu generar un entorn d’ emprenedoria social i tecnològica en la Universitat Jaume I basat en el plantejament d’idees i solucions als principals reptes de la societat de la província de Castelló.

El projecte “Ningú sense la seua ració diària” o “Foodration4all” té com a objectiu millorar el sistema actual de donació d’aliments i integració social de les persones desfavorides. Ideat per Kilian Zaragozá Mora, Andrea Lorenzo Xiva i Jose Vicente Villarroig Claramonte, els tres alumnes d’Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la Universitat Jaume I, la idea va sorgir després d’identificar que en l’actualitat tres de cada deu espanyols es troben en risc d’exclusió social. “Prenent aquesta problemàtica com a referència, és a dir, la falta d’aliments necessaris per a proveir la gran demanda de comensals que diàriament assisteixen a menjadors socials, decidim emprendre aquest projecte. Un projecte de consciència social en favor a les persones desfavorides”, afirmen els promotors d’iniciativa.

A través del programa UJI Emprèn On Social els alumnes estan definint un projecte d’ emprenedoria social amb el qual fer quotidià i normalitzar les donacions d’aliments entre la societat, fent que augmenten de manera exponencial amb la finalitat de que aquestes organitzacions i entitats socials disposen d’una major quantitat d’aliment necessari. Per a açò, van a generar donacions senzilles i ràpides mitjançant experiències emocionals als donants en el lloc de l’acció, fent-los sentir partícips de tot el procés de canvi de qualitat de vida de les persones desfavorides i donant-los la possibilitat de personalitzar les seues ajudes. Segueix el projecte en xarxes socials: Facebook // Twitter

Aquest programa  compta amb el suport de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana i s’emmarca dins d’un conjunt d’accions promogudes per Espaitec amb l’ objectiu de fomentar l’emprendoria entre la comunitat universitària.