Destacats Notícies

L’UJI i Cuatroochenta ofereixen un màster internacional davant la demanda de perfils professionals per a la transformació digital en l’empresa

oct. 01, 2018 Espaitec

Conèixer les possibilitats que ofereix la tecnologia, analitzar processos en diferents entorns productius i adquirir les destreses per a liderar la transformació digital en una empresa. Aqueix és l’objectiu del nou Master in Digital Development Management (DDM), que la Universitat Jaume I, a través de la FUE-UJI, i l’empresa tecnològica Cuatroochenta impulsen conjuntament per a respondre a una creixent demanda de perfils professionals en el seu entorn i a nivell internacional. Un títol propi de la universitat, que s’impartirà online a partir del 22 d’octubre de 2018 i fins a juliol de 2019, amb un enfocament pràctic i amb la participació d’experimentats professionals en alta direcció i catedràtics.

«L’objectiu del màster és formar a professionals encarregats de dirigir la transformació digital en una organització sota els paràmetres del negoci, el client i els empleats; una figura molt demandada que en aquests moments no existeix en el mercat laboral», explica Miguel Ángel Moliner, director acadèmic del Màster DDM i catedràtic de Màrqueting en l’UJI, qui a més destaca que «la Jaume I és una universitat capdavantera en l’ensenyament i recerca del management, com demostra la seua inclusió en 2018 en el top 500 del rànquing mundial ARWU de Xangai».

El cofundador i CEO de Cuatroochenta, Alfredo R. Cebrián, detalla que el perfil de professional o estudiantat al que va dirigit aquesta formació de postgrau «és una persona apassionada per la tecnologia i curiosa per naturalesa, ja que la seua especialitat serà la identificació i anàlisi d’oportunitats tecnològiques i la gestió de projectes, sense ser necessàriament expert en cap tecnologia en particular». Cursar-ho els permetrà «conèixer els esquemes, arquitectures bàsiques i les tendències tecnològiques que avui ocupen les agendes els directius de les empreses», afig el també professor del màster, les places del qual estan limitades a 25 alumnes o alumnes.

Un claustre amb experiència internacional

Perquè termes com Big Data, intel·ligència artificial, fintech o blockchain tinguen una aplicació pràctica en els processos d’una organització amb objectius mesurables, el màster serà impartit en castellà per experts amb una llarga trajectòria en l’empresa privada. Entre el professorat destaca Enrique Asiaín, amb més de 30 anys d’experiència gestionant projectes d’innovació tecnològica en els sectors de la banca i les telecomunicacions (Oracle, Microsystems, NCR); Adriana Molano, capdavanter d’opinió en matèria d’innovació a Colòmbia després de dirigir projectes en diferents països llatinoamericans; o David Gobert-Cézanne, dedicat des del segle passat a la recerca i aplicació de tendències tecnològiques en entorns estratègics com el sector ceràmic.

Les classes en línia, que s’impartiran a través de l’Aula Virtual de la universitat per a oferir a l’alumnat tots els materials necessaris (manuals, vídeos, conferències en streaming, activitats complementàries i test final de cada assignatura), es completaran amb dues master class impartides per la Chief Digital Officer del diari El País, Noemí Ramírez, i el director d’operacions de Nexus Integra, companyia especialitzada en indústria 4.0, Salvador Herrando. Ambdues s’oferiran de forma presencial en la saló d’actes de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa (FUE-UJI).

Pràctiques en empreses col·laboradores de referència

El Master in Digital Development Management, que inclou la realització d’un Treball Final de Màster amb tutorización personalitzada, compta amb el respatler de diferents empreses internacionals, que oferiran a l’alumnat pràctiques en les seues companyies. Entre elles destaca el Grup Eulen, Supermercats Consum, la Societat Espanyola de Cardiologia, Encuentra 24 (el portal capdavanter d’anuncis classificats a Centreamèrica) o la companyia de segurs panamenya Assa.