Conferències Notícies

Experts en educació i internet debaten sobre l’impacte dels mòbils en els menors

Sep 08, 2017 Espaitec

Cuatroochenta organitza el cicle de xarrades #EnModoAvión en el Menador de Castelló, amb la col·laboració de l’UJI, per a promoure l’ús intel·ligent de la tecnologia

Quin és la fórmula perquè el mòbil estiga al meu servei i no a l’inrevés?, quan i com introduïm als nostres fills en l’ús de smartphones i tablets?, estem realment «enganxats» als nostres mòbils? Aquest tipus de qüestions que tant preocupen a mares, pares, educadors i el conjunt de la societat seran abordades en el nou cicle de xarrades #EnModoAvión organitzat i impulsat per Cuatroochenta, amb la col·laboració de la Universitat Jaume I, per a promoure l’ús intel·ligent i responsable de les noves tecnologies. La primera cita serà el dimecres 27 de setembre a les 17:30 en el Menador espai cultural de Castelló sota el títol Los nativos digitales no existen, amb la participació dels autors del llibre del mateix títol i experts universitaris sobre educació i internet de referència a nivell nacional.

Jordi Adell, professor de Tecnologia Educativa de l’UJI, i els coordinadors del llibre «Los nativos digitales no existen», Susana Lluna i Javier Pedreira ‘Wicho’, intervindran al costat d’altres autors i investigadors com ara Claudia Dans, Jordi Martí i Francesc Esteve en un debat obert en el qual s’analitzarà la relació de xiquets i adolescents amb els dispositius mòbils, propiciant l’intercanvi d’idees i la implicació de tots els protagonistes en un ambient distès. Es planteja fer-ho «en manera avió», perquè el públic preste el 100% de la seua atenció, ja que les xarrades seran gravades en vídeo i difoses posteriorment de forma gratuïta.

La primera xarrada està dirigida a mares i pares, així com professors d’Educació Primària i Secundària i els propis menors, encara que l’entrada és lliure per a tot el públic. Els interessats poden reservar plaça en la la web de las Charlas #EnModoAvión, amb un aforament limitat per a 80 persones. El cicle, que tindrà una periodicitat trimestral, es dirigirà a altres públics específics i diferents àmbits professionals en pròximes cites.

El llibre que ha agitat el debat

Los-nativos-digitales-no-existen-libroLa xarrada #EnModoAvión que obrirà el cicle el 27 de setembre en el Menador de Castelló està inspirada en «Los nativos digitales no existen» (Deusto Edicions, 2017), una recopilació d’articles que s’ha convertit en un autèntic fenomen durant l’últim any, en posar el focus en l’educació i la competència digital, enfront de la idea -bastant estesa- que l’aprenentatge de la tecnologia és alguna cosa innat o espontani en les noves generacions. Com a moltes mares i pares comproven diàriament, el fet que a edats molt primerenques sàpien manejar-se amb la interfície dels dispositius mòbils no significa que sàpien com funcionen realment les seues eines, com són utilitzats les seues dades, com construir la seua identitat digital, protegir la seua privadesa o conèixer bé el concepte de “gratuïtat” en internet.

Des de Cuatroochenta han explicat que «ens sembla un tema molt important i ens preocupa. Perquè ens dediquem a desenvolupar apps concebudes i dissenyades per a fer la vida més fàcil als usuaris, per a respondre a les seues necessitats i resoldre problemes, però també per a captar la seua atenció a través dels mòbils. Ens sentim concernits i estem decidits a promoure, en la mesura de les nostres possibilitats, una relació més humana i intel·ligent entre les persones i la tecnologia; com a mínim, a propiciar una reflexió seriosa i rigorosa».