Col·laborem en el tercer Hackathon Castelló, 48 hores ‘non-stop’ de programació col·laborativa

set. 25, 2018 Espaitec

L’esdeveniment reunirà del 28 al 30 de setembre a prop de 200 programadors de la Comunitat Valenciana en el Pavelló Poliesportiu de l’UJI de la Universitat Jaume I

Una trobada de programadors durant 48 hores ininterrompudes per a posar en valor el jove talent tecnològic i innovador de la província de Castelló i la Comunitat Valenciana. El Pavelló Poliesportiu de la Universitat Jaume I acollirà del divendres 28 al diumenge 30 de setembre de 2018 la tercera edició de Hackathon Castellón, que ha aconseguit consolidar-se des que va nàixer en 2016 com a plataforma de llançament de projectes i carreres professionals.

Hackathon Castellón fomenta la programació col·laborativa entre estudiants d’Enginyeria Informàtica, Disseny i Desenvolupament de Videojocs i Matemàtica Computacional, però també de professionals en actiu que cerquen passar un cap de setmana diferent, a través de cinc reptes plantejats per les empreses impulsores de la trobada: Nayar Systems, IoTsens, Cuatroochenta i Networking Directivas Castellón (NDCS).

El jurat, on participa el director de gestió d’ Espaitec Juan Antonio Bertolín i altres professionals de la innovació i noves tecnologies de la informació, valora la seua creativitat, dificultat tècnica, acabat, viabilitat i presentació per a decidir els 3.000€ en premis i 6 mesos d’estada en el centre de coworking Espacio Base de Castellón. Enguany els reptes tecnològics són la programació d’un chatbot i un videojoc per a mòbils (Cuatroochenta), aplicacions de reconeixement facial (Nayar Systems), solucions d’Indústria 4.0 (IoTSens) i una app de temàtica lliure (NDCS).

El ritme d’inscripcions registrat a una setmana de la seua celebració apunta al fet que se superaran àmpliament els 125 inscrits de 2017, per la qual cosa l’organització ultima els preparatius per a prop de 200. Un creixement que s’explica pel clima motivador que es respira en Hackathon Castellón i la bona experiència viscuda pels assistents d’edicions anteriors. I perquè, veritablement, està servint de laboratori d’idees per a emprendre projectes tecnològics i com a aparador per a la captació de talent, ja que a alguns dels seus participants els ha servit per a ser contractats per empreses del sector tecnològic.

Per a completar l’experiència, Hackathon Castelló també ofereix una completa programació de xarrades especialitzades, que aprofundeixen en aspectes tècnics o de negoci, i que enguany es concentren el divendres 28. Com a novetat, en aquesta edició participaran tècnics del nou partner tecnològic, IBM, que se suma a la llarga llista de mecenes (Generalitat, Diputació, Universitat Jaume I,  CEEI, Soma Tech Club) i col·laboradors com Espaitec amb el suport de la Consellería d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Accedeix al vídeo resumeixen de l’edició 2017

Descàrrega la programació de Hackathon 2018

Descàrrega el cartell de l’esdeveniment